شناسهٔ خبر: 22564279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار شديد به برخی متخلفان اقتصادی در سطح بازار

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه با اشاره به اینکه اکثر کسبه در حال کمک رسانی بی شائبه به زلزله زدگان هستند گفت:با معدود متخلفانی که گران فروشی می کنند برخورد شدیدی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 سيد نعمت اله حقيقي رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  با عرض تسليت مجدد به مردم فهيم استان به خاطر وقوع اسف انگيز زلزله بزرگ و گسترده اي كه بخش عمده ای از شهرهای مرزی استان را در برگرفت و تلفات و خسارات بسياری به بارآورد گفت: از همه دستگاه های اجرايی يا مديران و به ويژه تلاش های خودجوش و فوق العاده گسترده و مؤثر اقشار مختلف مردم برای كمك به مردم مصيبت ديده، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه از اين كه در چنين شرايط دشوار و غم انگيزی، معدود افراد ناآگاه و سودجويی، سوء استفاده نموده تا به سود بيشتری برسند، عميقاً اظهار تأسف كرد و  افزود: قاطبه اهالی، از جمله كسبه و بازاريان، مردمانی بسيار شريف، نوع دوست، مهربان و متدين هستند همان گونه كه در همه جا موارد انگشت شماری سوء استفاده گروجود دارد، بنار بر اخبار موثق واصله، تعداد اندكی از كسبه، اقدام به افزايش غيرقانونی و خودسرانه كالاهايی نموده اند كه هم اكنون زلزله زدگان نياز مبرمی به آنها دارند .

وی گفت: اين تعداد اندك فروشندگان، متأسفانه در عرضه كالاهای پرمصرفي مثل چادر، وسايل گرمايشی، مواد غذايی مثل انواع كنسرو، انواع كاورهای نايلونی پهن، انواع نايلون های ضخيم برای پوشش و سرپناه، انواع نايلكس و اقلامی از اين دست، مرتكب تخلف گران فروشی می شوند كه به خودی خود مصداق تخلفی هستند كه می بايستی به تعزيرات حكومتی معرفی و بر اساس قانون با آنان برخورد شود .

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود در همين زمينه افزود: البته ما با اين گونه افرادی كه در اين شرايط وجدان بيداری ندارند و همه چيز را در اندكی سود بيشتر می بينند، بدون آن كه عمق فاجعه و مصيبت و شرايط واقعاً ناگوار زلزله زدگان را درك كنند، برخورد شديدی خواهيم داشت .

حقیقی افزود: چون اعتبار غالب بازاريان شريف، معتمد و محترم را كه در حال كمك رسانی بی شائبه به مردم زلزله زده هستند، مورد خدشه قرارداده و زير سؤال می برند، در صورت احراز بروز تخلف از سوی آنان، به اتحاديه های مربوطه معرفی و عدم صلاحيت آنها را برای ادامه كسب و كار در بازار اعلام خواهيم كرد .

بنابراين بهتر است اين اندك افراد متخلف در بازار به خود بيايند و دست از گران فروشی و اجحاف در حق هم وطنان و هم استانی های خود كه به بلاي طبيعی زلزله گرفتار آمده اند، بردارند .

  حقيقي در پايان اعلام كرد كه سامانه 124 ستاد خبری مديريت نظارت و بازرسی اين رسانه 24 ساعته آماده دريافت گزارش های بی شائبه شما مردم فهيم به منظور رسيدگی و اقدام است .


انتهای پیام/ز

برخورد با متخلفان اقتصادی

 

 

نظر شما