شناسهٔ خبر: 22557497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خطیب جمعه تهران: اشخاص توانمند ، خانه سازی مناطق زلزله زده را برعهده گیرند

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: خطیب جمعه تهران با اشاره به طراحی‌های دشمنان علیه کشورهای اسلامی گفت: در مساله سعد حریری دشمنان به دنبال متشنج کردن منطقه هستند که وظیفه امت اسلامی در چنین شرایطی اتحاد وانسجام است .
به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، افزود: این اتفاقات نشان می دهد که دشمن در نقشه ای که برای کشورهای اسلامی طراحی کرده است ، می خواهد لبنانی که آرام است را متشنج کند.
وی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان مبنی بر استقبال از سعد حریری بعد از بازگشت به لبنان ، گفت: این کار مردم لبنان درست به معنای خنثی کردن توطئه آل سعود، صهیونیست و آمریکا است . خطیب جمعه تهران اظهار داشت: اتحاد ،وحدت و استقبال گرم برخلاف آنچه دشمنان قصد داشتند برای ملت لبنان ایجاد کنند، یک یادگار بزرگ و با ارزش است.
امامی کاشانی با بیان این که وحدتی که میراث پیامبر اکرم(ص) است باید حفظ شود ، افزود: دشمنان می خواهند ما به جاهلیت برگردیم ولی ندای پیامبر اکرم این بود که به جاهلیت برنگردید وانسجام ، اتحاد وهمه با هم بودن وظیفه همه امت اسلامی است.
وی با بیان این که در داخل کشور هم موضوع وحدت از جایگاه بالایی برخوردار است ، افزود: خوشبختانه مساله ولایت فقیه سبب شده است همه حول این محور باشند و هیچ مانعی ندارد که خون آدم بریزد وشهید بشود و این ایثار و فداکاری وشهامت وشجاعت ولبیک یا حسین ویا زینب گفتن، دشمن را عقب می زند و مایوس می کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله استان کرمانشاه ، گفت: این حادثه همه ملت بزرگ ایران را عزادار کرد و همانطور که در بعضی احادیث است کسی که خانه اش خراب شود، دیوار و سقف بر او بریزد و از دنیا برود ثواب شهید را دارد.
امام کاشانی همچنین با تقدیر از مردم و مسئولان و همه نهادها که به کمک زلزله زدگان شتافتند، افزود: این جای شکر و قدردانی است که مردم ما اینقدر مهربان هستند .
وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم درباره آنهایی که در این گونه حوادث قدرت مالی دارند و کمک نکردند ، اظهارداشت: ایشان می فرمایند اگر کسی به امور و گرفتاری مسلمین اهمیت ندهد ،مسلمان نیست یا اگر کسی صدا کرد و مسلمانان جوابش را ندادند، از مسلمانان نیستند. خطیب جمعه تهران افزود: بنابراین مسلمان بودن آثاری دارد و یکی این است کسانی که توان دارند خانه سازی را برعهده بگیرند وکارهای بزرگ و هزینه‌های گزاف را برعهده بگیرند و به بهترین وجه مسکن سازی کنند.
امامی کاشانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر کمک نکردن به زلزله زدگان ، افزود: صدای کثیفی از حلقوم آدم شروری در گوشه ای بلند می شود و می گوید حتی کمک به زلزله زدگان هم نکنید و به جای این که تشویق شوند و دنیا کمک کنند، اشرار اینطور حرف می زنند.این بدبختی دنیاست که رئیس جمهوری آمریکا این قدر لجن مال صحبت کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر کشور و دولتی که می گوید من حامی حرمین هستم به نام آل سعود این چنین جنایت در یمن و سوریه می کند و اکنون هم نقشه‌ها وطرح برای کشورهای اسلامی دارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: آل سعود اینقدر بدبخت وذلیل شده است که می گوید ما بودجه را می دهیم و از اسرائیل درخواست می کند حمله به کجا و کجا بکند.
امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع وقف ، اظهار داشت: گزارش‌ها در زمینه وقف نشان می دهد براساس نظرات واقف عمل می شود و کسانی که تمکن دارند وقف کنند بر آنچه میل دارند تا برای همیشه به عنوان باقیات و صالحات برایشان باقی بماند. وی همچنین از همه نیروهای مسلح و فداکاری‌های آنان در تمامی مراسم‌ها و حوادث قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما