شناسهٔ خبر: 22557458 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر بهداشت: اقدامات درمانی مصدومان پس از ترخیص از بیمارستان ادامه دارد

صاحب‌خبر -
وزیر بهداشت درعیادت از مصدومان زلزله غرب کشور بستری در بیمارستان فیروزگر تهران با اشاره به این‌که امکانات درمانی در مرکز استان‌ کرمانشاه به دلیل حجم وسیع مصدومین محدود بوده است، گفت: به همین دلیل ما موظف بودیم که مصدومان را به استان‌های مختلف از جمله تهران منتقل و در بیمارستان‌های مختلف بستری کنیم.
به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن‌هاشمی افزود: مصدومین بستری شده، از اقدامات درمانی صورت گرفته رضایت دارند، اما نگران وضعیت مناطق زلزله زده و خویشاوندان خود در آن مناطق هستند. وی با اشاره به این که برخی از مصدومین چندین عمل جراحی نیاز دارند، گفت: در زمان مقرر این جراحی‌ها انجام خواهد شد و برای دوره نقاهت به کرمانشاه منتقل می‌شوند.
وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که برای کلیه همراهان مصدومین زلزله، مهمانسرا و همراه سرا در نظر گرفته شده است، افزود: تمامی هزینه‌ها رایگان است.
وی با اشاره به حضور فعال و ‌بی نظیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مدت ، افزود: تا پایان سال، هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور رسیدگی به مصدومین ترخیص شده از بیمارستان‌ها هستند و مصدومان پس از ترخیص از بیمارستان رها نخواهند شد .
وزیر بهداشت تصریح کرد: در عین حال سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک خواهند کرد و با این دانشگاه همکاری‌های لازم به منظور ساماندهی کامل مصدومین زلزله زده را خواهند داشت.
وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات درمانی صورت گرفته از سوی اورژانس کشور در همان ساعات ابتدایی زلزله، گفت: به دلیل آسیب برخی از بیمارستان‌ها در اثر زلزله، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کردیم و مردم احساسشان بر این است که وزارت بهداشت و اورژانس آنچه را که در توان داشته انجام داده است.
وزیر بهداشت در خصوص اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز گفت: کلیه تجهیزات پزشکی و دارو ارسال شده و بخشی از این اقلام اهدایی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، بدون استفاده از اعتبارات دولتی بوده است و به همت ‌کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار بخشی از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی تامین شد و در حال حاضر براساس اعلام استاندار که مسئول اصلی ستاد بحران است، هیچ کمبودی از نظر تجهیزات، دارو و خون وجود ندارد.
شرایط نامطلوب ساختمانی در بیمارستان‌های تهران
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نامطلوب سازه‌ای در بیمارستان‌های تهران گفت: شهر تهران بر روی گسل‌های متفاوت زلزله قرار دارد و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی آن را تهدید می‌کند؛ این درحالیست که بیمارستان‌های ما از نظر وضعیت ساخت‌وساز، شرایط خوبی ندارند. از سوی دیگر متاسفانه تعداد تخت‌های بیمارستانی که بعد از انقلاب به حوزه بیمارستانی تهران اضافه کردیم، تعداد محدودی بوده است.
دکتر محمدهادی ایازی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت همکاری‌های وزارت بهداشت با شهرداری تهران برای رفع مشکلات سازه‌ای بیمارستان‌ها در شهر تهران، گفت: یکی از اقداماتی که معاونت اجتماعی وزارت بهداشت دنبال می‌کند، بحث ایجاد مشارکت‌های بین‌بخشی در حوزه سلامت است. در این زمینه کار گسترده‌ای با شهرداری تهران انجام دادیم و هفته گذشته هم با همراهی وزیر بهداشت و شهردار تهران شبانه بازدید پنج ساعته‌ای را از مراکز درمانی و بهداشتی در سه بیمارستان لقمان، امام خمینی(ره) و حضرت رسول(ص) داشتیم. همچنین تاکنون چندین اقدام بین‌بخشی مانند ایجاد یک پایگاه آتش‌نشانی و اورژانس و ساخت یک مرکز انتقال خون که زمینش از سوی شهرداری تهیه شده بود، در حوزه سلامت و با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام شده است.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه البته در حال حاضر اقدامات خوبی برای جبران کمبود تخت بیمارستانی آغاز شده و بیمارستان‌های مختلفی در حال ساخت است، گفت: به عنوان مثال کلینیکی در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) ساخته شده است. همچنین زمینی برای ساخت یک مجموعه ۸۰۰تخت‌خوابی در مجاورت بیمارستان حضرت رسول (ص) پیش‌بینی شده است. بر این اساس امیدوارم با کمک شهرداری تهران بتوانیم کمبود تخت‌های بیمارستانی را در سطح شهر تهران رفع کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما