شناسهٔ خبر: 22556731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 آنلاين‎سازي تابلوهاي پيام متغير (VMS) محورهاي مواصلاتي استان مرکزي

اراك -الهام فراهاني

به گزارش روابط عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‎اي استان مرکزي، زندي‏فر از آنلاين‏سازي تابلوهاي پيام متغير محورهاي مواصلاتي در استان مرکزي خبرداد و بيان کرد: اين تابلوها در کيلومتر 14 محوراراک- سلفچگان، کيلومتر 14و74 آزادراه ساوه-تهران و کيلومتر 30 محور دليجان-سلفچگان منصوب مي‏باشند.

وي با تاکيد براينکه تابلوهاي پيام متغير جهت نمايش پيامهاي ترافيکي در سطح جاده‎ها، بزرگراهها، تونلها ومبادي پرتردد و حادثه‎خيز مورد استفاده قرار مي‎گيرد افزود: اين تابلوها قابليت ارتباط با مرکز کنترل را دارا مي‎باشد بنابراين کليه پيامهاي مربوط به کيفيت جاده، سنگيني ترافيک، توصيه‏هاي ايمني و موارد ديگر را مي‏توان در زمانهاي مقتضي به تابلو ارسال نمود. بنابراين با استفاده از اين نوع تابلوها مي‏توان ضريب امنيت جاده و همچنين فرهنگ رانندگي را ارتقا بخشيد.

استاندار تهران:

محقق شدن اشتغال با حمايت بخش خصوصي و سرمايه‎گذاري

فيروزکوه- صادقعلي

استاندار تهران با تاکيد بر اينکه دولت با محدوديت منابع و امکانات مواجه است، گفت: اشتغال با حمايت بخش خصوصي و سرمايه‎گذاري محقق مي‎شود و مسئولان بايد در اين بخش حامي باشند زيرا در هدررفت سرمايه‎ها مسئول هستند و نبايد آنان را معطل گذاشت.

به گزارش خبرنگارآفرينش، محمد حسين مقيمي در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان تهران مشترک با کميته برنامه‌ريزي شهرستان فيروزکوه که در اين شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبري در بخش توسعه اقتصادي و اشتغال در کشور، مسئله اقتصاد مقاومتي را مطرح کردند و امروز وظيفه مسئولان است که به اين مهم توجه ويژه داشته و در جهت تحقق آن تلاش کنيم.

وي ادامه داد: امروز اگر کالاهاي ايراني مطلوب توليد و يا صادر نمي‌شود به معناي عدم توانايي نيست بلکه پروسه کاري سرمايه‌گذاران در ادارات طولاني است و يک طرح براي تصويب شدن حدود 4 سال طول مي‍‌کشد و اين موضوع موجب شده قيمت تمام شده بالا رفته و نوع کالا و محصول ديگر قابل رقابت نباشد.

استاندارتهران با تاکيد براينکه اين روند نتيجه‎اي در تحقق اقتصاد مقاومتي نخواهد داشت، صراحتا گفت: امروز اگر حرکتي در حوزه اشتغال نمي‎افتند به دليل ندادن مجوز به موقع توسط مسئولان به سرمايه‎گذاران بخش خصوصي است؛ کار را معطل نکنيم و اگر انجام شدني است، مجوز را صادر کنيم و اگر نمي‎شود، يک سال که گذشت نگوييم نمي‎شود.

استاندار تهران ادامه داد: توسعه بخش کشاورزي و توليد قارچ و... در بخش اشتغال خوب است ولي بايد صنايع را راه انداخت و کارخانه‏ها را توسعه داد تا زمينه اشتغال افزايش يابد و بسياري از مشکلات امروز جامعه حل شود؛ اقتصاد مقاومتي يعني اينکه توليد داشته باشيم و اين توليد در بازار داخلي و خارجي بازار داشته و به اهداف خود برسد.

مقيمي ادامه داد: اگر به سرمايه‏گذار کمک نکرديم، قطعا در عدم تحقق اقتصاد مقاومتي مقصر هستيم زيرا دولت با وجود محدوديتهاي منابع و امکانات امکان تحقق اين مهم را ندارد و اگر بخش خصوصي نيز معطل شود چگونه مي‏توان کشور را در اين بخش حمايت کرد.

وي گفت: در گذشته کارهاي بسياري صورت گرفت و نتيجه آن ورشکستگيها در موسسات بانکي شد و اگر از همان ابتدا ارزش افزوده ايجاد و از بخش خصوصي حمايت مي‏کرديم امروز شاهد توسعه در اين بخش بوديم.

استاندار تهران به پنجره واحد به عنوان يک تکليف در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: قرار بود اين طرح با حضور دستگاههاي مختلف انجام شود تا سرمايه‏گذار در کمترين زمان جواب استعلام را دريافت کند ولي محقق نشد؛ حال امروز اگر متقاضي به ادارات مي‎آيد کار آنان را انجام دهيم و معطل نکنيم زيرا ما مسئول انجام کار هستيم.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه توليد بايد در اولويت قرار گيرد، تصريح کرد: تامين نان مردم با اشتغال و اشتغال با سرمايه‏گذاري حل شود؛ بايد همراه باشيد و اگر نمي‎توانيد جا را به کس ديگري واگذار کنيم.

شهردار تبريز:

پروژه مغازه‌هاي سنگي؛ گامي ارزشمند در حفاظت از معماري تاريخي

تبريز- توفيقي

شهردار تبريز با اشاره به اين که صيانت از معماري اصيل ايراني و آذري، از نيازهاي مهم در ساخت‌وسازهاي شهر تبريز است، گفت: پروژه مغازه‌هاي سنگي، گام ارزشمند شهرداري تبريز در حفاظت از معماري تاريخي است.

شهردار تبريز با اشاره به اين که صيانت از معماري اصيل ايراني و آذري، از نيازهاي مهم در ساخت‌وسازهاي شهر تبريز است، گفت: پروژه مغازه‌هاي سنگي، گام ارزشمند شهرداري تبريز در حفاظت از معماري تاريخي است.

مهندس ايرج‌‌شهين‌باهر در بازديد از طرح پياده‌راه و احياي جداره‌هاي مغازه‌هاي سنگي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طرح داش‌ماغازلار، با همکاري کارشناسان ميراث فرهنگي و پس از مطالعات اساسي، عملياتي شده و با توجه به موقعيت طرح در محدوده مرکزي شهر، گام ارزشمند شهرداري تبريز در حفاظت از معماري اصيل تاريخي به شمار مي‌رود.

وي خاطرنشان کرد: پياده‌راه معروف داش‌ماغازالار، از مسيرهاي تاريخي است که پيش‌تر به ثبت ملي نيز رسيده است؛ با اين حال، برخي نابساماني‌ها، زوايد بصري، حفاري‌ها و انشعابات پراکنده، موجب مخدوش‌شدن چهره کلي اين بافت تاريخي شده است.

شهردار تبريز اضافه کرد: شهرداري منطقه 4 تبريز، به منظور جبران همين نابساماني، با اجراي مطالعات معماري و طي همکاري با کارشناسان ميراث فرهنگي، ساماندهي و احياي جداره‌هاي را در اين مسير 200 متري آغاز کرده است.شهين‌باهربر لزوم تسريع در اجراي پروژه با حفظ شاخص‌هاي فني و کيفي تاکيد کرد و افزود: مطابق زمان‌بندي ارائه‌شده، در دي ماه مصادف با آغاز برنامه‌هاي گردشگري 2018 تکميل خواهد شد.

شهردار تبريز با قدرداني از همکاري اصناف و مغازه‌داران اين پياده‌راه اظهار داشت: علاوه‌ بر دستاوردهاي تاريخي و فرهنگي پروژه، پيش‌بيني مي‌شود اجراي اين طرح، دست‌کم 20 درصد ارزش افزوده اين محور را افزايش دهد؛ همين امر، مي‌تواند يک انگيزه مضاعف براي همکاري اصناف محترم داش‌ماغازالار در حفظ و نگهداري پروژه باشد.وي همچنين در اين بازديد، از مديريت فني و عوامل اجرايي پروژه نيز قدرداني کرد.

نظر شما