شناسهٔ خبر: 22542235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین سپاه پاسداران:

بسیج و سپاه تا خانه دار شدن تمام زلزله زدگان کنار آنها ایستاده است

کرمانشاه- ایرنا- جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: سپاه و بسیج با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور دارند و مادامی که آخرین آسیب دیده زیرسقف خانه خود نرفته باشد در کنار آنان است.

صاحب‌خبر -

سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: زلزله غرب کشور حدود یک هزار و 900 روستا را تحت تاثیر قرار داده است و سپاه پاسداران هم اکنون حدود یک هزار دستگاه خودروی مهندسی و 10 هزار نیرو در منطقه مستقر کرده است.
به گفته وی، هم اکنون اسکان آسیب دیدگان و رساندن کمک های امدادی به آنان در اولویت فعلی سپاه است و 31 سپاه استان کشور نیز در حال جمع آوری کمک های امدادی هستند.
به گفته وی، پس از اسکان موقت آسیب دیدگان با همکاری سایر نهادها و بسیجیان سراسر کشور ساخت منازل مسکونی در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت: مردم پس از وقوع زلزله برای امداد رسانی پای کار آمده اند و پس از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب این اقدام ها تشدید شده است.
او افزود: هم اکنون مشکلی در خصوص آب و غذا در مناطق زلزله زده وجود ندارد و این نیازهای آسیب دیدگان به وفور یافت می شود.
وی ادامه داد: اسکان موقت و اضطراری آسیب دیده گان نیز هم اکنون به وضعیت مطلوب رسیده و انتظار می رود تا فردا این مشکل نیز مرتفع شود.
سردار سلامی اظهار کرد: هم اکنون مهمترین نیاز مردم مناطق زلزله زده پوشاک گرم برای در امان ماندن از سرما و نایلون برای جلوگیری از آسیب های بارش باران است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
8066/3034** خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما