شناسهٔ خبر: 22535150 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در تبریز:

توجه به اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان شرقی کلید خورده است/باید سدهای پیش رویمان را بشکنیم و به جلو حرکت کنیم

نصر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان شرقی کلید خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، سورنا ستاری عصر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز افزود: روند بسیار مناسبی در آذربایجان شرقی طی سه سال گذشته در حوزه فناوری آغاز شده است و می توان گفت توجه به اقتصاد دانش بنیان در این استان کلید خوردخ است.

وی با اشاره به اینکه تغییر سیستم اشتغال یک ضرورت در کشور بود اظهار داشت: پیش از این مفهوم آموزش اخذ مدرک و استخدام در دستگاه های دولتی بود در حالی که به استعدادها و نوآوری جوانان توجهی نمی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استارت آپ ها در حوزه خدمات  افزایش یافته است و بسیاری از آنها هفته ای بیش از ده درصد رشد می کنند و هم اکنون ارزش میلیاردی پیدا کرده اند و این قدرت اقتصادی این حوره را نشان می دهد.
ستاری اضافه کرد: پول دولتی برای این سیستم کار ساز نیست و نیاز به حضور  بخش خصوصی است  چرا که  از هر حوزه ای برای سرمایه گذاری اقتصادی تر است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: دانشگاه باید محل درآمد خود را از ایده ها و ارتباط با صنعت به دست آورد و تبدیل به قطب اقتصادی شود.
وی ادامه داد: برای نگه داشتن سرمایه جوان باید تغییر در فرهنگ اتفاق بیافتد در غیر این صورت باید شاهد مهاجرت های جوانان باشیم.
وی تاکید کرد: دیگر استخراج ماده خام منبع و محور نیست و در کشورهای دیگر دنیا این روش برای اقتصاد معنا ندارد.گوگل و فیسبوک و اپل از کجا آماده اند؟ آیا ماده خام داشتند؟
وی اظهار داشت: تمام شرکت های نوپا داستان مشابهی دارند و از زیر زمین شکل گرفتند ، در ایران هم این ممکن است؛ به زودی همین جوانانی که در نمایشگاه دیدید در کشور به بزرگترین های کشور تبدیل می شوند و از شرکت های نفتی جلو می زنند.
وی اضافه کرد: در این روش جدید جوان ایده پرداز  پایه اقتصاد را تشکیل می دهد، سیستم اکوسیستم نیازمند سرمایه گذاری خطر پذیر است و صنعتگران باید درک کنند که سرمایه گذاری روی یک ایده بیشتر از سکه و آهن می ارزد.

وی تاکید کرد: باید سدهای پیش رویمان را بشکنیم و به جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما