شناسهٔ خبر: 22522817 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین اخبار از زلزله غرب کشور

سومین روز خدمت رسانی سازمان ها و نهادها به زلزله زدگان

تهران - ایرنا - با گذشته سه روز از بروز زلزله 7.3 ریشتری در غرب کشور و دستور رهبر معظم انقلاب برای یاری رسانی به زلزله زدگان، امدادرسانی مردمی و کمک های سازمان ها و نهادها در این زمینه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سومین پرواز هواپیمای باری هواپیمایی جمهوری اسلامی برای ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده، صبح امروز (چهارشنبه) با 98 تن بار در فرودگاه کرمانشاه به زمین نشست.
این محموله حامل چادر، دارو و اقلام مورد نیاز و کمک های هلال احمر بوده است.

** ارسال محموله 60 میلیارد ریالی سازمان اموال تملیکی
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تا این لحظه محموله ها یی به ارزش 60 میلیارد ریال برای کمک به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده است.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی که با هدف نظارت و مدیریت توزیع محموله های ارسالی به استان کرمانشاه سفر کرده است، افزود: این سازمان در نخستین روز پس از زلزله با تشکیل کمیته ای نسبت به اعزام یک تیم متشکل از معاونان و مدیران سازمان جهت استقرار و ارزیابی و بسیج امکانات در منطقه نسبت به ارسال محموله ها به سازمان های امداد رسان اقدام کرده است.
جمشید قسوریان جهرمی کمک های ارسالی سازمان اموال تملیکی راشامل 29 هزار تخته پتو، مواد غذایی،شیر خشک، انواع البسه و لباس زمستانی ، کفش، بخاری برقی، لباس بچگانه، مواد شوینده، لوازم بهداشتی و ظروف آشپزی به ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال برآورد کرد که از طریق سازمان هلال احمر برای توزیع به مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه تحویل شده است.
وی در پایان یادآور شد : سازمان اموال تملیکی همه امکانات و پتانسیل مدیریت های استانی را برای یاری رساندن به مردم عزیز مناطق زلزله زده بسیج کرده است.

** ساخت مسکن برای کارکنان بانک ملی سرپل ذهاب
مدیرعامل بانک ملی ایران امروز به شعبه مرکزی بانک ملی ایران در سرپل ذهاب رفت و گفت: هماهنگی هایی برای ساخت مسکن در محلی امن و در نزدیک ترین شهر به کارکنان آسیب دیده در اثر زلزله صورت گرفته است و مراحل ساخت خانه را به سرعت انجام می دهیم.
محمدرضا حسین زاده از انجام اقدامات لازم برای اسکان همکاران آسیب دیده در زلزله خبر داد و گفت: یکی از مسئولان را برای خدمت رسانی ویژه به همکاران در این استان در نظر گرفته ایم.
مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: عده ای از همکاران داوطلب کمک رسانی به کرمانشاه را نیز اعزام می کنیم تا بار کاری کارکنان مناطق زلزله زده کمتر شود.
حسین زاده اضافه کرد: از لحظه نخست اطلاع از این واقعه تلخ، کمیته هایی نیز در بانک ملی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان تشکیل و تیم پزشکی و امدادی بیمارستان بانک نیز به منطقه اعزام شد.

** اختصاص شماره حساب برای جمع آوری کمک های مردمی
بنا بر اعلام بانک پاسارگاد، شرکت نسیم سلامت بانک پاسارگاد در منطقه ازگله ثلاث باباجانی بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی به مجروحان از جمله انجام عمل‌های جراحی ضروری و همچنین انجام عمل‌های زایمان، با تجهیزات و امکانات کامل پزشکی ایجاد کرده‌است.
علاوه بر این تعداد یکصد چادر امدادی در کنار بیمارستان، برای نگهداری و بستری بیماران مستقر شد.
همچنین تعداد 10 هزار تخته پتو به مناطق زلزله‌زده ارسال شده که با همکاری فرمانداری و هلال‌احمر در مناطق محرومی که مورد نیاز است در حال توزیع هستند.
شماره‌حساب 2-10488144-8100-201 و شماره کارت 7777-7777-2977-5022 بانک‌پاسارگاد برای اهدای کمک‌های نقدی هموطنان عزیز در نظر گرفته شده و بانکداران بانک پاسارگاد کمک‌های خود را به این حساب واریز خواهند کرد.

** تشکیل ستاد ویژه در بانک کشاورزی
بانک کشاورزی به منظور رسیدگی فوری به زلزله زدگان، «ستاد ویژه خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور» را تشکیل داد؛ خدمت رسانی شایسته و به موقع، رصد لحظه ای ارائه خدمات، پول رسانی منظم به شعب مناطق آسیب دیده و تسریع در ارائه خدمات از جمله مواردی است که در دستور کار این ستاد قرار دارد.
طبق تصمیمات این ستاد، هرگونه پیگیری وصول مطالبات از جمله صدور و ابلاغ پیام های یادآوری و اخطار کتبی، تلفنی و پیامکی یا موارد مشابه در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی که در جریان این زمین لرزه دچار خسارت جانی یا مالی شده اند تا بازگشت به حالت عادی متوقف خواهد بود .
بانک کشاورزی همچنین در نظر دارد امهال بدهی خسارت دیدگان در مناطق زلزله زده را در دستور بررسی قرار دهد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه 432 نفر جان باخته و 9397 نفر زخمی شده اند.
پس لرزه ها در منطقه هنوز ادامه دارد.
دیروز رییس جمهوری به مناطق زلزله زده رفت تا در جریان رسیدگی به وضع زلزله زدگان قرار گیرد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**2025*1961
خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما