شناسهٔ خبر: 22519529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مطهری در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی:

بسیاری از آئین‌نامه‌های بودجه ۹۶ و برنامه ششم تهیه نشده است

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از آئین‌نامه‌های اجرایی بودجه ۹۶ و برنامه ششم به موقع تهیه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جلسه علنی امروز و با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد بند ۱۱ ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس، بر ضرورت حفظ شأن و منزلت مجلس تأکید کرد و گفت: از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و معاونت نظارت مجلس درباره عملکرد دولت در زمینه عمل به قوانین تشکر می‌کنیم، اما این در شأن مجلس نیست که صرفاً گزارش بدهد که ۹۰ درصد آئین‌نامه‌های اجرایی قوانین در موعد مقرر تهیه نشده است.

وی ادامه داد: اینکه سال مالی دارد تمام می‌شود و از ۹ مورد، فقط ۳ مورد از آئین‌نامه‌ها آن هم با تأخیر تهیه شده، جای تعجب دارد؛ داریم به بودجه ۹۷ می‌رسیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مسئله مجازات انشعابات غیرمجاز آب و برق قانون دارد، اما آئین‌نامه‌اش هنوز تنظیم نشده و مردم مشکل دارند.

حاجی‌دلیگانی گفت: آنجایی که دولت می‌خواهد از مردم چیزی بگیرد، خیلی زود اقدام می‌کند و حتی اگر مجوز هم نداشته باشد، راهکاری را از گذشته پیدا می‌کند، اما وقتی می‌خواهند حق مردم را بدهند، تأخیر می‌کنند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: تذکر شما درست است؛ بسیاری از آئین‌نامه‌های بودجه ۹۶ و برنامه ششم که باید تهیه می‌شد، در موعد مقرر تهیه نشده و این مشکل‌ساز است و دولت باید قدری چابک‌تر عمل کند.

نظر شما