شناسهٔ خبر: 22512196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بانک و بیمه

صاحب‌خبر -

بازپرداخت سپرده همه سپرده‌گذاران کاسپین 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بر اساس آخرین تصمیم مبلغ 200 میلیون تومان به تمامی‌سپرده‌گذاران اعم از سپرده‌گذارانی که زیر 200 میلیون تومان و بیش از این ارقام سپرده‌‌گذاری کرده‌اند پرداخت شود.به گزارش خانه ملت، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین اظهارداشت: بر اساس آخرین تصمیم مبلغ 200 میلیون تومان به تمامی‌سپرده‌گذاران اعم از سپرده‌گذارانی که زیر 200 میلیون تومان و بیش از این ارقام سپرده‌‌گذاری کرده‌اند پرداخت شود.رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مبلغ 10 درصدی که از سپرده‌گذاران زیر 200 میلیون تومان کسر شده بود در حال بازپرداخت به سپرده‌گذاران است، افزود: در حال حاضر شعب کاسپین با خطوط اعتباری که بانک مرکزی باز کرده است، پاسخگوی سپرده‌گذارانی هستند که برای دریافت سپرده خود مراجعه می‌کنند و به تدریج تمامی‌سپرده‌گذاران را در نظر می‌گیرد.وی ادامه داد: مابقی سپرده مشتریانی که بالای 200 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند پس از شناسایی اموال جدید پرداخت می‌شود.سیف با بیان اینکه قوه قضائیه از طرق مختلف تلاش می‌کند تا با بررسی صورت‌های مالی موسسه اعتباری فرشتگان شناسایی کند که دارایی‌های ایجاد شده در چه مسیری قرار گرفته است، تصریح کرد: قوه قضائیه بررسی می‌کند که آیا دارایی‌ها بدون حق به افراد دیگر منتقل شده یا خیر و دارایی‌هایی که شناسایی کند باز می‌گرداند و ظرفیت جدیدی برای پرداخت سپرده مشتریان ایجاد می‌شود. رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: جلساتی به صورت منظم با نمایندگان سران سه قوه برگزار می‌شود که یکی از تصمیمات جدید در این جلسات درباره تعاونی وحدت و افضل توس بود که پیش‌بینی شده تا مبلغ 100 میلیارد تومان پرداخت شود که البته هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.وی اضافه کرد: البته سپرده مشتریان تا 3 میلیون تومان پرداخت شده و با این کار حدود 76 درصد مشتریان این تعاونی‌ها تسویه حساب شده‌اند.

آماده باش بیمه پارسیان در غرب کشور 

ضمن عرض تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حاثه زلزله غرب کشور و آرزوی بهبودی و سلامت کامل برای مصدومین به اطلاع می‌رساند کلیه شعب بیمه پارسیان علی‌الخصوص شعب غرب کشور آماده رسیدگی فوری به پرونده‌های بیمه گذاران محترم این شرکت که در حادثه اخیر دچار زیان شده اند ، می‌باشند و در همین راستا نیز کمیته ویژه‌ای جهت بررسی کامل و تسریع در رسیدگی به امور بیمه گذاران آسیب دیده دراین زلزله تشکیل شده است .

کمک 2میلیارد ریالی بانک پارسیان 
به زلزله زدگان غرب کشور 

اعلام شماره حساب بانک پارسیان برای کمک به زلزله زدگان در پی رویداد ناگوار زلزله درمناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه، مسئولان و کارکنان بانک پارسیان مبلغ ۲ میلیارد ریال برای کمک به زلزله‌زدگان اختصاص دادند.به گزارش روابط عمومی‌بانک پارسیان، این بانک ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان غرب کشور، آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی و کمک به هم میهنان زلزله‌زده اعلام می‌دارد. به همین منظور شماره حساب 608-00999990- 201  و شماره کارت 6221061210641264 به نام کمک‌های مردمی‌جمعیت هلال احمر ج.ا.ا را جهت واریز کمک‌های نقدی اختصاص داده‌ و از ملت نیک اندیش ایران دعوت می‌کند در این امر انسانی مشارکت نمایند.

عرضه اوراق گواهی سپرده دار بانک ملی ایران 

اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه بانک ملی ایران (سرمایه گذاری عام) از روز 30 آبان ماه تا هفتم آذرماه در تمامی‌شعب سراسر کشور عرضه خواهد شد.به گزارش روابط عمومی‌بانک ملی ایران، این اوراق با نام و با نرخ سود علی الحساب 16 درصد و نرخ باز خرید 14 درصد به صورت روزشمار و معاف از مالیات است که حداکثر مدت آن یک سال تعیین شده است و قابل تمدید نخواهد بود.گفتنی است اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه بانک ملی ایران فقط به مدت پنج روز کاری عرضه می‌شود و زمان فروش تمدید نخواهد شد.

اولویت بانک مرکزی برای اتصال 
کارت‌های بانکی به نظام بین‌المللی 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که در کنار تلاش برای اتصال ایران به نظام بین‌الملل پرداخت، انعقاد قراردادهای دو جانبه با کشورهای مختلف در این زمینه را در اولویت خود قرار داده است. «ناصر حکیمی» روز گذشته در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت مذاکره برای اتصال به نظام بین‌الملل پرداخت که پس از برجام کلید خورده است، اظهار داشت: مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی پرداخت با هدف اتصال شبکه بانکی ایران به نظام پرداخت‌های بین‌الملل در دست انجام است. وی با بیان اینکه این شرکت‌های بین‌المللی محدودیت‌هایی برای اتصال ایران دارند که یکی از آن به موضوع تحریم‌های آمریکا باز می‌گردد، گفت: وجود این محدودیت‌ها سبب شده تا بانک مرکزی ارتباطات دو جانبه بانکی با کشورها را جایگزین کند هرچند که این کار به معنی کنار گذاشتن تلاش برای پیوستن به نظام پرداخت بین‌الملل نیست. حکیمی، مذاکره با روسیه و جمهوری آذربایجان و عراق را برای پذیرش کارت‌های ایرانی در بانک‌های این کشور و به طور متقابل کارت‌های بانکی کشورهای یاد شده در خاک ایران را نمونه ای از اقدام بانک مرکزی برشمرد و تاکید کرد که مذاکرات برای به نتیجه رسیدن این اتصال‌ها در دست انجام است. عضو هیات عامل بانک مرکزی تاکید کرد: ما در برابر مشکلات اتصال کارت‌های بین‌المللی متوقف نشده ایم و با وجود محدودیت‌ها، این شیوه مسیر خود را طی می‌کند تا هر زمان که مشکلات آن حل شد، این اتصال بوجود آید. وی درباره مزیت توافق‌های دو جانبه با کشورها برای اتصال نظام پرداخت دو کشور به یکدیگر نیز توضیح داد: در این شیوه کارمزدی که بابت این اتصالات باید پرداخت شود، به دلیل نبود واسطه بسیار کمتر است. حکیمی‌درباره اتصال نظام پرداخت ایران به روسیه اظهارداشت: این پروژه در حال انجام است و زیرساخت‌های لازم ایجاد شده اما به دلیل تمایل نداشتن طرف روسی، اطلاع رسانی دقیقی در این باره انجام نمی‌شود. حکیمی‌درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در بررسی نرخ کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک، نرخ کارمزد موجودی گیری نیز برای کاربران تغییر می‌کند، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم تغییری در این زمینه رخ دهد. وی خاطر نشان کرد که بررسی‌های کارشناسی درباره تغییر کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک به اتمام رسیده ولی باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد. به گزارش ایرنا، فروردین 95 بود که بانک مرکزی از آغاز رایزنی با 2 شرکت پرداخت بین‌المللی شامل جی.سی.بی (JCB) ژاپن و شبکه یو.پی.آی (UPI) چین خبر داد و حتی علی کرمانشاه معاون پیشین فناوری‌های نوین بانک مرکزی سال گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد پس از بررسی پیشنهادهای شماری از بزرگ ترین شرکت‌های بین‌المللی، طرح امکان استفاده از کارت‌های بانکی ایران در خارج از کشور تا اوایل سال 96 عملیاتی می‌شود. با این حال به دلیل آنکه درصدی از سهام شرکت‌های بین‌المللی پرداخت در اختیار اشخاص آمریکایی قرار دارد، ایجاد این اتصالات با موانعی روبروست. در صورت ایجاد این اتصالات، امکان استفاده از کارت‌های بانکی در مسافرت‌های بین‌المللی برای شهروندان ایرانی فراهم می‌شود و دیگر نیازی به حمل ارز به شکل اسکناس نیست.
 

برچسب‌ها:

نظر شما