شناسهٔ خبر: 22510130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

برای ترمیم آسیب ها و خسارت ها نیازمند خط اعتباری مستقل هستیم

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله 2 روز گذشته در این استان در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، تاکید کرد که برای ترمیم آسیب ها و خسارت ها نیازمند خط اعتباری مستقل هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست ستاد بحران کشور به ریاست دکتر روحانی رییس جمهور و جمعی از وزرا در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در اثر زلزله اخیر 12 هزار مسکن شهری و پنج هزار مسکن روستایی ویران شده است، افزود: واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده باید حمایت شوند.
وی از حمایت های دکتر روحانی رییس جمهوری که از همان لحظات اولیه وقوع زلزله به صورت تلفنی و به شکل مداوم پیگیر وضعیت استان هستند، قدردانی کرد و گفت: زلزله کرمانشاه تلفات جانی و خسارات گسترده ای را در پی داشته است.
وی یادآور شد که 15 هزار واحد بین 20 درصد تا 70 درصد خسارت دیده اند.
او گفت: هم اکنون به دلیل پس لرزه های مداوم در منطقه، مردم سخت خواهان چادر و اسکان اضطراری هستند که باید تامین کنیم و در مرحله بعد باید به دنبال تهیه اسکان موقت برای مردم باشیم.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در شرایط اضطراری فعلی باید یک مبلغ بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد تا بخشی از مشکلاتشان را مرتفع کنند.
بازوند گفت: تسهیلاتی هم برای ساخت مسکن در اختیار مردم آسیب دیده قرار گیرد. البته باید روند اعطای تسهیلات درگیر بروکراسی بانک ها نشود و سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: خسارت بسیار سنگینی به ساختمان های دولتی و خدمات رسان رسیده است و زیرساخت های آب و برق و گاز دچار آسیب جدی شده اند که ترمیم آن ها نیازمند اعتبارات لازم است.
او گفت: استان برای ترمیم این آسیب ها و خسارت های گسترده نیازمند یک خط اعتباری مستقل است.
بازوند یادآور شد: بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه دچار آسیب جدی شده اند و سخت نیازمند حمایت های اقتصادی و بخشودگی های مالیاتی 2 ساله و تنفس های مالیاتی هستند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از 400 کشته و 7613 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تحریب کلی 12 هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از 15هزار واحد دیگر اشاره کرد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما