شناسهٔ خبر: 22502151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدارس زلزله زده باید تخریب و بازسازی شوند/ آسیب در مدارس فرسوده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، گفت: مدارس آسیب دیده در ۵ شهرستان زلزله زده استان گرچه دچار فرو ریزش نشده اند اما باید تخریب و مجدداً احداث شوند.

صاحب‌خبر -

مهندس مرزبان نظری مدير كل نوسازی مدارس استان كرمانشاه، در ارائه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی 5 شهرستان آسیب دیده ناشی از زلزله 3/7 ریشتری یکشنبه(21 آبان)، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به دلیل گستردگی مناطق و شدت زلزله 12 اکیپ از کارکنان نوسازی مدارس برای بررسی میدانی  از وضعیت فضاهای آموزشی به مناطق زلزله زده اعزا شدند.

 

وی تعداد فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان سرپل ذهاب را 189 مرکز اعلام کرد و افزود: 35 فضای آموزشی و پرورشی در شهرسرپل ذهاب و 154 فضا در روستاهای این شهرستان قرار دارند .

 

مهندس نظری، اعلام کرد: تعداد 12 فضای آموزشی در شهر سرپل ذهاب و 6 فضا در روستاهای آن دچار آسیب کلی شده است.

 

وی در بیان وضعیت 172 فضای آموزشي و پرورشی شهرستان ثلاث باباجانی که 21 فضا در شهر و 151 فضا در روستاهای شهرستان قرار دارد از آسیب به 12 فضای شهری و 2 فضای آموزشی در روستاها خیبر داد

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از غیر قابل استفاده بودن 2 فضای آموزشی در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: این شهرستان مرزی 39 فضاي آموزشي و پرورشي به تفكيك 23 فضا در شهر و 16 فضا در روستاها دارد.

 

وی با اشاره به 128 فضای آموزشی در شهرستان گیلانغرب که 101 فضای روستایی و 28 فضای شهری دارد، عنوان کرد: در این شهرستان نیز 2 فضای آموزشی در مناطق روستایی دچار آسیب کلی شده است.

 

مهندس نظری، خاطرنشان کرد: شهرستان دالاهو نیز با دارا بودن 168 فضاي آموزشي و پرورشي كه 21 فضا در مناطق شهري و 147 فضا در روستاها قرار داردف با آسیب کلی  2 فضا در شهرها و 6 فضا در روستاها مواجه است.

 

وی تصریح کرد: هرچند مدارس مذكور دچار فرو ريزش نشده اند ولي بايستي تخريب و مجدداً احداث گردند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در بسياري از روستاها، تخريب ديوار محوطه اتفاق افتاده است كه نياز به بازسازي سريع دارند.

 

وی اضافه کرد: 250 دستگاه کانکس پیش ساخته و سرويس بهداشتی جهت استقرار اضطراری دانش آموزان مورد نياز است.

 

مهندس نظری، خاطرنشان کرد: ارزیابی میدانی و کارشناسی به عمل آمده از مناطق زلزله زده حاکی از آن است که اکثر مدارس آسیب دیده جزء فضاهاي فرسوده و قديمي هستند.

 

وی با بیان اینکه مدارس جديد و مقاوم سازي شده كمترين آسيب را ديده و يا آسيب نديده اند، تأکید کرد: اين امر لزوم توجه به حذف سريع مدارس خطرآفرين و فاقد استحكام را بيش از پيش مي طلبد.

 

نظر شما