شناسهٔ خبر: 22496539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایش پرتره‌ای از زنان و مریم میرزاخانی

دو هنرمند، نقاشی‌های خود را از پرتره زنان و همچنین تابلویی از مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی در نمایشگاهی با عنوان «راز من» به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

الهام مقتدایی که 12 اثرش  در این نمایشگاه به نمایش در آمده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۲ اثر من و هفت اثر نیز از حدیث رضایی به همراه ویدئو آرت ساخته سروش رضا در نمایشگاه «راز من» در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او ادامه داد: موضوع این نمایشگاه پرتره زنان است. آثار ارئه شده در این نمایشگاه مفهومی و با متریال اکریلیک، روان نویس و پاستل هستند.

این هنرمند با بیان اینکه شاخص‌ترین اثر نمایش داده شده پرتره‌ای از مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی است که اخیرا از دنیا رفت، افزود: سه سال پیش تصویر مریم میرزاخانی را روی یک مجله در کیوسک روزنامه فروشی دیدم، مجله را خریدم و با او آشنا شدم. چهره او روی مجله، نظر من را جلب کرد و تصمیم گرفتم تصویر او را ترسیم کنم. در نقاشی چهره او از اعداد و ارقام در موهایش  استفاده کرده‌ام.

مقتدایی با بیان اینکه هیچ کدام از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه کپی نیستند، گفت: معمولا من برای خلق اثر سعی می‌کنم خلاقیت داشته باشم و هر کدام از نقاشی‌ها فقط یکبار کشیده می‌شود. سبک کارها نیز اکسپرسیونیسم انتزاعی است.

او با بیان اینکه حدود پنج سال است که آثارش را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد، توضیح داد: من فارغ التحصیل رشته حقوق هستم، مدت ۱۰ سال است که نقاشی می‌کنم  و حدود پنج سال است که به صورت حرفه‌ای این هنر را دنبال می‌کنم. چهار اثر من در نمایشگاه گروهی نقاشیخط که در ترکیه برگزار شد نیز نمایش داده شد. پیش از این نیز نمایشگاه انفرادی متعددی برگزار و در نمایشگاه‌های گروهی نیز شرکت کرده‌ام.

نمایشگاه «راز من» که از روز جمعه ۱۹ آبان ماه افتتاح شده است تا ۲۴ آبان در گالری نگر واقع در قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک، کوچه دلارام، پلاک ۲۳، زنگ ۳ دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰   برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما