شناسهٔ خبر: 22492555 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله‌زده؛

افزایش شمار مصدومان به 7817/ تأمین تجهیزات و دپوی خون

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی از طرف نهادهای مختلف در مناطق زلزله‌زده اظهارداشت: کار تکمیل بیمارستان‌ های صحرایی امروز انجام می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر نیز دارو، تجهیزات و دپوی خون به اندازه کافی وجود دارد، گفت: امروز به روستاها سرکشی می شود و اقدامات لازم برای مصدومان سرپایی انجام خواهد شد.

به گفته وی، تیم‌ های بهداشت محیط و سلامت روان وزارت بهداشت نیز در مناطق زلزله زده مستقر می‌ شوند.

تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ تن رسید

همچنین قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: ۴۰ روانشناس در قالب ۲۰ تیم به مناطق اعزام شده‌اند تا خدمات سلامت روان را در بیمارستان‌ها به مصدومان و خانواده‌های آنان ارائه دهند.

وی افزود گفت: از این تعداد ۹۶۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۷۲۰ تن نیز ترخیص شده‌اند. ۴۳۱۳ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند همچنین ۲۰۶ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های کرمانشاه، ۲۳۱ تن در بیمارستان‌های تهران و البرز و ۶۲ نفر در بیمارستان‌های همدان بستری هستند.

جان بابایی از فراهم شدن امکانات اسکان و تغذیه برای همراهان مصدومانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و متخصص در کرمانشاه و بیمارستان‌های صحرایی مستقر هستند و به آسیب‌دیدگان خدمت ارائه می‌کنند.

نظر شما