شناسهٔ خبر: 22487670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری کرمانشاه خبر داد:

وقوع 104 پس لرزه در استان کرمانشاه/بتدریج از شدت پس لرزه ها کاسته می شود

کرمانشاه- ایرنا- مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه گفت: از یکشنبه شب و پس از وقوع بزرگترین زمین لرزه استان که در ازگله اتفاق افتاد، تا ساعت هشت صبح دوشنبه104 پس لرزه رخ داد.

صاحب‌خبر -

فرهاد فروزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع پس لرزه های به وقوع پیوسته 13 مورد آن بیش از چهار ریشتر قدرت داشته است.
وی افزود: این پس لرزه ها عموما در منطقه ازگله در ثلاث باباجانی تا قصرشیرین رخ داده است.
فروزی یادآوری کرد: بزرگترین پس لرزه، دقایقی قبل از ساعت هشت صبح روی داد که شدت آن 4.7 بود.
مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه یادآوری کرد: از ساعت 6:45 دقیقه تا هشت صبح 10 پس لرزه به وقوع پیوسته است.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته و پیش از وقوع زمین لرزه اصلی، شاهد سه پیش لرزه نیز بودیم که در نهایت ساعت 21:48 دقیقه صبح شب گذشته بزرگترین زمین لرزه با قدرت 7.3 ریشتر در منطقه ازگله شهرستان ثلاث باباجانی به وقوع پیوست.
فروزی در پایان و با بیان اینکه وقوع پس لرزه ها ممکن است تا چندماه نیز ادامه پیدا کند، یادآوری کرد: در عین حال هرچه جلوتر برویم از تعداد، قدرت و شدت پس لرزه ها کاسته می شود.
طبق اعلام سازمان مدیریت بحران استان کرمانشاه تا کنون تعداد کشته های زلزله در استان به 210 نفر رسیده و آمار زخمی ها نیز از یک هزار و 600 نفر فراتر رفته است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
8066/1354
خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده: پروانه امانی

نظر شما