شناسهٔ خبر: 22485636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین بخشی از اقلام مصرفی زلزله زدگان کرمانشاه توسط هلال احمر همدان

همدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: بخشی از اقلام مصرفی و مورد نیاز زلزله زدگان کرمانشاه توسط هلال احمر این استان تامین و به این منطقه ارسال شد.

صاحب‌خبر -

بهروز کارحانه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست معاون عمرانی، هلال احمر همدان به عنوان یکی از اعضای این کارگروه فعالیت های امدادی خود را آغاز کرد.
وی افزود: اقلام مورد نیاز زلزله زدگان در چند مرحله با استفاده از خودروهای راهداری به کرمانشاه ارسال شد که این اقلام شامل 6 هزار تخته چادر، یک هزار و 700 شعله والور، 10 هزار تخته پتو، بطری روغن، قوطی کنسرو و بسته خرما است.
وی اضافه کرد: همچنین هلال احمر همدان 45 نیروی امدادی در قالب تیم های واکنش سریع، پیشرو، آنست، کمک های اولیه و اسکان عازم کرمانشاه کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 6 تیم درمانی هلال احمر شامل پزشک متخصص و جراح عمومی و متخصص بیهوشی در بیمارستانهای اضطراری کرمانشاه حاضر شدند.
کارخانه ای افزود: 16 دستگاه خودرو برای کمک رسانی از همدان عازم کرمانشاه شده که پنج دستگاه آمبولانس هستند.
وی بیان کرد: 16 پزشک و پرسنل درمانی، 50 نیروی اسکان اضطراری در قالب 10 تیم و سه تیم آواربرداری شامل 15 نیرو آماده عزیمت به مناطق زلزله زده کرمانشاه هستند.
وی از رانندگان خواست تا با رعایت هشدارهای پلیسی و درگیر نکردن نیروها به امداد رسانی سوانح رانندگی در این استان، نیروهای امدادی را در کمک رسانی سریع به زلزله زدگان یاری دهند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان کرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما