شناسهٔ خبر: 22453638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی خراسان شمالی مطرح شد:

صنعت کشور برای ثروت‌آفرینی نیازمند نیروی با دانش و کارآمد است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسان بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای آشنایی بیشتر اجتماع نخبگانی با نیازها، پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود در صنعت و همچنین آشنایی صاحبان سرمایه و مدیران صنعت با توانایی و قابلیت نخبگانی موجود، «نشست اجتماع نخبگانی بومی با مديرعامل شرکت پتروشيمي خراسان» به همت بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی برگزا شد.

در این نشست، موسوی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان با تأکید بر نقش برجستۀ مستعدان‌برتر در توسعۀ کشور، گفت: نحوۀ مدیریت کیفی و تراز پايين بهره‌وری از بزرگترین مشکلات و موانع کشور برای پیشرفت است.

وی با برشمردن توانمندی‌هاي کشور، افزود: وجود مراکز بزرگی مانند پارس‌جنوبی، دسترسی به آب‌های سرد و گرم، عرض و طول جغرافیایی مناسب نقشه جغرافیایی کشور و همچنین مقام اول تجمیع نفت و گاز دنیا تنها بخش از ظرفیت‌هایی است که هرکدام به تنهایی می‌تواند یک کشور را آباد و از حیث اشتغال منتفع کند و بیکاری را ریشه‌کن کند.

موسوی، مطالعه، مهارت‌آموزی و فعالیت عملیاتی بیشتر را از جمله موارد مهم در افزایش توانایی و کارآیی مستعدان‌برتر دانست و اظهار داشت: چرخ‌های صنعت و پژوهش به افرادی کارا نیاز دارد تا بتواند به ثروت‌آفرینی برسند.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست، مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مطرح‌شده پرداختند.

 

 

 

نظر شما