شناسهٔ خبر: 22437365 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت هزار دقیقه برنامه با موضوع اربعین از شبکه قرآن پخش شد

تهران - ایرنا - طرح تلویزیونی شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «عطر اربعین» در حدود هشت هزار دقیقه برنامه زنده و تولیدی با موضوع اربعین پخش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ایرنا از شبکه قرآن و معارف سیما طرح تلویزیونی ایام اربعین حسینی با عنوان «عطر اربعین» که از دهم صفر مصادف با هشتم آبان آغاز شده بود و طی ساعت های 6 صبح تا 23 به روی آنتن می رفت، شب گذشته (جمعه) به کار خود پایان داد.
حضور 16 قاری بین المللی، 21 مداح اهل بیت، 16 شاعر آیینی، 14 گروه همخوانی، 11 کارشناس مذهبی، 16 نویسنده و چهره فعال فرهنگی و 13 مسئول کمیته اربعین برای اطلاع رسانی از آخرین اقدامات و تمهیدات مراسم پیاده روی اربعین و همچنین ارتباط های زنده در طول مسیر پیاده روی و ارتباط های مکرر زنده با رادیو اربعین از بخش های ویژه این طرح بود.
محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری اعلام برنامه های این شبکه گفت که طرح عطر اربعین نقطه کانونی متمرکز برای ارتباط با فعالان و مخاطبان پیاده روی اربعین است و مهمترین ویژگی این طرح را عمق بخشی به شناخت مخاطبان برای درک بهتر فضایی دانست که در ایام اربعین و در فاصله نجف تا کربلا ایجاد می شود.
دبیر شورای معارف سیما یکی از دلایل اجرای این طرح را فراهم کردن مقدمات برای کسانی دانست که عزم این سفر را دارند و از جمله به مسائل بهداشت فردی و عمومی، نحوه عبور از مرزهای ایران و اطلاعات مورد نیاز زائران حسینی قبل از عزیمت اشاره کرد.
وی علاقه مردم برای آشنایی با فضاهای این مسیر در موکب ها که صحنه هایی بی نظیر از عشق و ایثار را به نمایش می گذارد را از دیگر دلایل پرداختن به طرح سیمای اربعین برشمرد و گفت: شبکه قرآن وظیفه دارد تا در این زمینه به نیاز و علاقه مخاطبان پاسخ دهد و مردم می خواهند از پنجره رسانه و سیما خود را با این جمعیت عظیم همراه کنند.
فراهنگ** 1003** 1823

انتهای پیام /*

نظر شما