شناسهٔ خبر: 22430756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور خبرداد:

بازگشت یک میلیون و 600 هزار زائر از مرزهای سه گانه به کشور/ امسال هیچ زائری بدون ویزا از کشور خارج نشد

وزیر کشور از بازگشت یک میلیون و 600 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در بازید از مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تدابیر و اقدام‌های انجام شد، اربعین امسال شاهد نظم و امنیت بسیار خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه بودیم و در حوزه خدمات رسانی زیربنایی، توقفگاه‌ها، و استقرار موکب‌ها شرایط بهتری برای سهولت تردد زائران ایجاد شد.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شدند و همچنان موج بازگشت زائران نیز ادامه دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ایام اربعین امسال این بود که از خروج افراد بدون ویزا جلوگیری شد و خوشبختانه هیچ زائری بدون ویزا از مرزها خارج نشد.

رحمانی فضلی با اشاره به روند بسیار خوب صدور ویزا در این ایام یادآور شد: در این زمینه سفارتخانه کشور عراق در ایران و سفارت ایران در عراق به خوبی عمل کردند و بدون هیچگونه مشکلی صدور روادید برای زائران انجام شد.

وی گفت: دولت عراق و مسئولان استان‌های عراقی نیز به خوبی در بحث خدمات رسانی به زائران و همکاری با مسئولان کشورمان عمل کردند که این خود جای تقدیر دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: مردم استان‌های ایلام و خوزستان میزبانی بسیار خوبی و شایسته‌ای همانند سال‌های گذشته از زائران بعمل آوردند، جا دارد از مسئولان این 2 استان و مردم تقدیر و تشکر کنیم.

رحمانی فضلی صبح امروز شنبه به منظور بازدید از زیرساخت‌های مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی، وارد فرودگاه شهدای شهر ایلام شد.

نظر شما