شناسهٔ خبر: 22380987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بر اساس اعتراف یکی از عناصر سابق داعش

نژادپرستی در غرب عامل ایجاد تروریست و افراطگرایی

اختصاصی ابنا

یکی از عناصر سابق گروه تروریستی تکفیری داعش که از اتباع کشور انگلیس بوده و مدتی را در سوریه حضور داشت، در گفتگو با آژانس خبری آتلانتیک، نژادپرستی و تحقیر مسلمانان در غرب را عامل پیوستن برخی از آنان به داعش معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک دختر انگلیسی که پیش از این در سوریه و در صفوف گروه تروریستی تکفیری داعش حضور داشته، در گفتگو با آژانس خبری آتلانتیک، عامل پیوستن خود و جمعی از جوانان مسلمان غربی به داعش را تحمل رفتارهای نژادپرستانه و تحقیر آمیز در غرب عنوان کرد.

«تیانا جورجلس» که پس از ازدواج با همسر آمریکایی خود به سوریه سفر کرده بود در این گفتگو خاطرنشان کرد: از کودکی با رفتارهای تحقیر آمیز از سوی دیگران مواجه بودم و همواره در صدد تلافی و جبران این نوع برخورد ها بودم تا اینکه پس از حمله ۱۱ سپاتمر به برج های دو قلو در آمریکا، واقعا خود را یک جهادی احساس کردم.

وی در سال ۲۰۰۴ و تنها یک ماه پس از آشنایی با همسر خود که جوان تازه مسلمان اهل تگزاس و از والدینی آمریکایی بود، با او ازدواج نمود. پس از آغاز غائله جنگ در سوریه و با تشویق همسرش، به سوریه رفت و پس از مدتی چهار فرزند خود را در این کشور رها کرده و به انگلستان بازگشت.

این عضو سابق داعش پس از مراجهت به صورت غیابی از همسر سابق خود طلاق گرفت و هم اکنون در حال فعالیت در یکی از مراکز تربیتی برای افراطگرایان سابق است.

شایان ذکر است بر اساس آمارهای ارائه شده توسط برخی مراکز معتبر، پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، رفتارهای خشونت آمیز علیه مسلمانان در کشورهای غربی به بیشترین حد خود از زمان حملات یازده سپتامبر رسیده است.

همچنین برخی آمارها در آمریکا حاکی از آن است که در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷، به طور میانگین در هر ماه، شش مسجد در این کشور هدف حمله نژادپرستان و اسلام ستیزان واقع شده است.

………..……
پایان پیام/۲۹۷

نظر شما