شناسهٔ خبر: 22354806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن:

دوره صبر استراتژیک در قبال کره شمالی به سر آمده است/ کشتار تگزاس ناشی از مشکل روانی بود!

رئیس جمهور آمریکا به خانواده‌ها و بازماندگان حادثه تگزاس تسلیت گفت و ادعا کرد که کشتار تگزاس به کنترل سلاح در آمریکا ربطی نداشته و مشکل روانی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ابتدا از مهمان‌نوازی سال گذشته رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد. وی از امکان میزبانی ترامپ و همسرش اظهار خشنودی کرد. 

وی گفت، دو کشور به جهان اتحادشان را نشان می‌دهند. آبه گفت دو طرف درباره کره شمالی گفت‌وگو کردندو در این مساله توافق دارند. آبه افزود از موضع ترامپ که می‌گوید همه گزینه‌ها در قبال کره شمالی روی میز است، استقبال می‌کند.

آبه گفت، ژاپن و آمریکا صد در صد کنار هم هستند. و کره شمالی باید برنامه اتمی خود را کنار بگذارد ولی در حالی که ژاپن و متحدان تلاش برای گفت‌وگو داشتند کره شمالی وعده‌های خود را شکست.

وی گفت باید فشار بر کره شمالی را به حداکثر رساند باید از همه ابزارهای ممکن استفاده کرد. آبه گفت چین هم باید فشار بر کره شمالی را افزایش دهد و نقش بزرگتری در بازداشتن کرده شمالی انجام دهد.

به گزارش فارس،‌ آبه گفت که ژاپن دست در دست آمریکا نقش راهبری در جنوب شرق آسیا ایفا می‌کند. وی گفت دو کشور همکاری‌های اقتصادی و امنیتی خوبی دارند و آن را گسترش می‌دهند. 

ترامپ در این کنفرانس گفت که روابط دو کشور از همیشه نزدیک‌تر شده است. وی پیروزی اخیر آبه در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت.

ترامپ به خانواده‌ها و بازماندگان حادثه تگزاس تسلیت گفت و ادعا کرد که کشتار تگزاس به کنترل سلاح در آمریکا ربطی نداشته و مشکل روانی بوده است.

وی همچنین گفت، آمریکا و ژاپن همکاری‌های نظامی و اقتصادی دوجانبه را بیشتر از پیش افزایش می‌دهند. 

ترامپ گفت کره شمالی به شکل غیرقانونی برنامه موشکی و تسلیحاتی خود را گسترش داده و امنیت و ثبات را از منطقه می‌برد.

وی تاکید کرد دوره صبر استراتژیک در قبال کره شمالی به سر آمده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت کشورش در کنار مردم ژاپن در مقابله با کره شمالی می‌ایستد.

 وی گفت نظامیان آمریکایی و ژاپنی در کنار یکدیگر می‌ایستند و با یکدیگر تمرین و رشد می‌کنند.

ترامپ همچنین از افزایش همکاری اقتصادی طرفین سخن گفت و افزود، فرصت‌های تازه‌ای برای دو طرف پیش می‌آید تا در زمینه صنعت و پزشکی و فناوری با یکدیگر همکاری کنند. 

شینزو آبه درباره احتمال تقابل نظامی با کره شمالی گفت، اتحاد آمریکا و ژاپن صلح را در این منطقه افزایش می‌دهد و در تقابل با کره شمالی، توکیو و واشنگتن کاملا با یکدیگر متحد هستند.

وی گفت خواستار درگیری نیستند ولی باید با فشار، کره شمالی را مجبور به تغییر رفتار کرد. آبه گفت با ترامپ در مساله کره شمالی کاملا موافق هستند.

ترامپ همچنین گفت مردم کره شمالی مردم خوبی هستند اما در کشوری زندگی می‌کنند که رژیم سرکوب‌گری دارد. وی اظهار امیدواری کرد زمانی این مشکل حل شود. 

ترامپ افزود، آمریکا بهترین تسلیحات و تجهیزات نظامی را در جهان دارد و با ژاپن معاملات تسلیحاتی و نظامی خواهد داشت که ایجاد اشتغال برای آمریکایی‌های و ایجاد امنیت برای ژاپنی‌ها می‌کند و با خرید تجهیزات آمریکایی، ژاپن موشک‌های کره شمالی را در هوا می‌زند. 

آبه هم گفت ژاپن بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از آمریکا می‌خرد. وی افزود،  شرایط منطقه به خاطر کره شمالی سخت شده است و توکیو برنامه‌های دیگر برای خرید تجهیزات از واشنگتن دارد. 

نخست وزیر ژاپن گفت که کره شمالی موشک‌هایی شلیک کرده که از فراز آسمان ژاپن رد شده و تجهیزات رهگیری موشک از مواردی هستند که خریداری خواهند شد. 

وی تصریح کرد، اگر لازم باشد ژاپن موشکهای شلیک شده کره شمالی را هدف قرار خواهد داد و توکیو در موضوع دفاع موشکی در هماهنگی نزدیک با آمریکا است.

برچسب‌ها:

نظر شما