شناسهٔ خبر: 22235881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در هند: همکاری سینمای تهران و دهلی باید افزایش یابد

دهلی نو - ایرنا - غلامرضا انصاری سفیر کشورمان در هند به مناسبت آغاز اولین جشنواره بین المللی فیلم در شهر گواهاتی مرکز ایالت آسام در شمال شرق هند خواستار افزایش همکاری سینمای ایران و هند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: با وجود شباهت های فرهنگی هند و ایران، ظرفیت تولید مشترک فیلم میان دو کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
انصاری تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی هر دو باید در این راستا ( تولید مشترک فیلم) پیش بروند.
وی با تاکید بر اینکه فیلم های مشترک بیشتری باید بر اساس قوانین کنونی هند و ایران ساخته شود، خاطرنشان کرد: جنبه های مثبت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هند و ایران موضوعات خوبی برای همکاری مشترک سینمای دو کشور است.
سفیر ایران در هند در ارتباط با همکاری های مشترک سینماگران دو کشور به فیلم 'سلام بمبئی' که کار مشترک سینمای ایران و هند بود اشاره کرده و گفت: این فیلم به کارگردانی قربان محمد پور محصول مشترک هند و ایران در سال 2016 بود. در این فیلم هنرمندان مشهور هندی و ایرانی از جمله 'دیا میرزا' و 'محمد رضا گلزار' شرکت کردند.
وی در عین حال افزود: مجید مجیدی کارگردان شناخته شده ایرانی نیزهم اکنون در حال ساخت چند فیلم در هند است اما این پروژه ها محصولات مشترک نیستند.
مجید مجیدی مراحل ساخت فیلم 'فراتر از ابر ها' را در هند تمام کرده و فیلم برداری فیلم 'معدن طلا' را نیز از ماه آینده در هند آغاز خواهد کرد.
اولین جشنواره بین المللی فیلم گواهاتی از تاریخ 28 اکتبر تا 2 نوامبر با موضوع صلح، آزادی و دموکراسی در حال برگزاری است.
در این جشنواره مجموعا شش فیلم ایرانی از جمله 'دختر' به کارگردانی رضا میرکریمی، 'کفش های من کجاست' به کارگردانی کیومرث پور احمد، 'مالاریا' اثر پرویز شهبازی، 'والدرامای' عباس امینی و 'اینجا کسی نمی میرد' اثر حسین کندوری به نمایش گذاشته خواهد شد.
گفتنی است این جشنواره با نمایش فیلم 'فروشنده' اثر اصغر فرهادی آغاز به کار کرد.
آساق**267**انتشار: وحیده دینداری
کد:267

انتهای پیام /*

نظر شما