شناسهٔ خبر: 22183412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماينده اقليم كردستان عراق در ايران با حضور در غرفه شبستان:

روابط ایران و اقلیم کردستان به روال طبیعی بازگشته است

خبرگزاری شبستان: ناظم دباغ درخصوص آخرین وضعیت روابط سیاسی ایران و اقلیم کردستان گفت: این روابط قبل از همه پرسی ادامه دارد و در زمان همه پرسی و بعد از آن به مدت کوتاهی دچار توقف شد اما اخیرا این روابط به حالت قبل بازگشته است.

صاحب‌خبر -

ناظم دباغ، نماينده اقليم كردستان عراق در ايران با حضور در غرفه شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت روابط سیاسی ایران و اقلیم کردستان گفت: این روابط قبل از همه پرسی ادامه دارد و در زمان همه پرسی و بعد از آن به مدت کوتاهی دچار توقف شد اما اخیرا این روابط به حالت قبل بازگشته است.

 

وی با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم اقلیم کردستان عراق بوده است در مورد روابط تجاری دو منطقه نیز توضیح داد: در روزهای گذشته روابط تجاری متوقف شده بود اما در سه روز گذشته مرز باشماق باز شده و به زودی روابط تجاری ایران و اقلیم کردستان به حالت طبیعی بازخواهد گشت.

 

دباغ در رابطه با بحران پیش آمده بین اربیل و بغداد اظهار داشت: پس از فتوای آیت الله سیستانی؛ اربیل به مذاکرات پاسخ مثبت داد و کشورهای دوست و هم پیمان عراق نیز در خصوص میانجیگری گام برداشتند و انتظار داریم در آینده ای نزدیک مشکلات حل شود و آرامش به منطقه برگردد.

 

 

نظر شما