شناسهٔ خبر: 22176649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علی نژاد: ووشو مربی درجه یک خارجی می‌خواهد

رییس فدراسیون ووشو گفت: به جز تیم ملی ساندا مردان، تنها مربیان درجه یک خارجی را برای تیم‌های ملی جذب می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

علی نژاد: ووشو مربی درجه یک خارجی می‌خواهدمهدی علی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره قطع همکاری فدراسیون ووشو با مربیان چینی تیم ملی گفت: پس از پایان رقابت های جهانی روسیه، با سرمربیان چینی تالو مردان و بانوان و سرمربی ساندا بانوان خداحافظی کردیم و تلاش می کنیم مربیان بهتری جذب کنیم.


وی افزود: با توجه به سطح فنی بالای ووشو ایران، برای تیم ملی نیاز به مربیان درجه یک داریم، بنابراین جذب مربیان خارجی در صورت درجه یک بودن آنها است، اما در بخش ساندای مردان به مربی خارجی نیاز نداریم. این موضوع با توجه به ­عملکرد فنی بزرگسالان و جوانان ثابت شده است.


رییس فدراسیون ووشو با اشاره به برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در زنجان گفت: همه استانها با تمام توان خود در این پیکارها شرکت کردند. در مجموع 34 تیم از 31 استان همراه با تیم جزیره کیش در رقابتهای کشوری حضور داشتند که تهران و زنجان 2 تیم در مسابقات شرکت داده بودند.


وی ادامه داد: با اینکه قهرمانان جهان، المپیک دانشجویان و بازیهای کشورهای اسلامی از حضور در رقابت های کشوری معاف بودند اما در مجموع سطح فنی مسابقات کشوری راضی کننده بود.


علی نژاد با بیان اینکه تیم ملی ووشو تا پایان امسال برنامه ای ندارد و ملی پوشان درگیر حضور در لیگ برتر هستند، گفت: برترین های پیکارهای کشوری همراه با نفرات برتر تیم ملی، 19 فروردین سال آینده در رقابت های انتخابی شرکت می کنند تا اردوی تیم ملی برای حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا تشکیل شود.


وی درباره اعزام تیم ملی کونگ فو به مسابقات جهانی چین افزود: تیم منتخبی را 16 آبان به رقابت های جهانی اعزام می کنیم که ورزشکاران در استانهای خود تمرین می کنند و استانها نفرات منتخب خود را به فدراسیون معرفی کرده اند. برنامه تدارکاتی در تهران نداریم و یکی از مربیان قدیمی کونگ فو هم به عنوان سرمربی تیم ملی را همراهی می کند.


رییس فدراسیون ووشو گفت: مسابقات جهانی کونگ فو از 18 تا 22 آبان برگزار می شود. این مسابقات در فرم های سنتی ووشو برگزار می شود و با ووشو نوین متفاوت است.


وی با اشاره به برگزاری مراسم خداحافظی برای مریم هاشمی قهرمان تیم ملی ساندای بانوان در کرمانشاه افزود: مریم هاشمی یکی از پرافتخارترین ووشوکاران و پرافتخارترین بانوان ورزشکار ایران است و خوشحالم او با کسب چهار مدال طلای جهان از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.


علی نژاد گفت: کسب چهار مدال طلا رکورد دست نیافتنی برای مسابقات جهانی است که هر 2 سال یک بار برگزار می شود و این موضوع یعنی باید هشت سال در اوج بود. اتفاق بزرگی برای ووشوی ایران رخ داد و هاشمی توانمندی خود را ثابت کرد. مطمئن هستم این قهرمان در آینده هم به عنوان مربی شاگردان خوبی تربیت می کند.

نظر شما