شناسهٔ خبر: 22132810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ویتنام؛

بروجردی: تجربه تاریخی ویتنام شکست آمریکا در مقابل اراده ملت‌ها را ثابت کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی امروز - سه شنبه – در دیدار با نوین وانزائو رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ویتنام با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف گفت: دیدگاه ها و مواضع یکسان دو کشور درباره مسائل مختلف جهانی بستر مناسبی برای گسترش همکاری های فیمابین ایجاد کرده است.
وی با تشریح تحولات منطقه به ویژه عراق و سوریه اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت ملت های سوریه و عراق، اقدامات آمریکا و همپیمانان منطقه ای و اروپایی آنها را علیرغم هزینه سنگین به شکست کشاند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تجربه تاریخی ملت ها از جمله مردم ویتنام نشان داد آمریکا در مقابل اراده ملت ها مجبور به پذیرش شکست خواهد بود.
بروجردی با تشریح سیاست کشورمان در زمینه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری عراق، سوریه و روسیه موفق به شکست گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جلوگیری از تجزیه دو کشور عراق و سوریه شد.

** گسترش روابط همه‌جانبه با ایران از اصول سیاست خارجی ویتنام است
نوین وانزائو، رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ویتنام نیز در این دیدار سفر هیأت پارلمانی ایران به کشورش را با اهمیت دانست و گفت: رایزنی های منظم مقامات ارشد از جمله مجالس دو کشور به ایجاد درک و شناخت متقابل از ظرفیت ها و فرصت های فراروی ایران و ویتنام کمک شایانی می کند.
وی ایران را کشور مهمی در منطقه خواند و افزود: توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران از اصول سیاست خارجی هانوی است.
به گزارش خانه ملت، در این دیدار همچنین طرفین در خصوص چشم انداز مناسبات دو کشور تبادل نظر کردند
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:کاردان

انتهای پیام /*

نظر شما