شناسهٔ خبر: 22106812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

واکنش وزیر ارتباطات به خودکشی دختران اصفهانی ؛

خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی کذب است

وزیر ارتباطات خودکشی دختران نوجوان اصفهانی به دلیل انجام بازی نهنگ آبی را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اصفهان، ابتدای هفته خبر خودکشی دو دختر 15 و 16 ساله اصفهنی در فضای مجازی منتشر شد و در کمتر از چند دقیقه فیلم های زیادی از محل وقوع حادثه در شبکه های اجتماعی انتشار یافت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، سقوط دو دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر چمران را به بازی نهنگ آبی ربط داد و گفت: این دانش آموز ان تحت تاثیر بازی نهنگ آبی دست به چنین کاری زده اند.

سردارمهدی معصوم بیگی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ادامه داد: این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود توسط یک دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند .

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه نوجوان مجروح شده نیز بیان داشته که تحت تاثیر بازی دست به این اقدام زده است، خاطر نشان کرد: پلیس در خصوص بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده بود؛ این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می کند.

وی تاکید کرد: پدر و مادرها می بایست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و این را بدانند که فضای مجازی در برخی مواقع از فضای واقعی خطرناک تر است

اما شب گذشته محمدجواد آذری جهرمی دلیل خودکشی ره خاطر انجام بازی نهنگ آبی را تکذیب کرد و  به فضاسازی دروغین رسانه ها و مسئولین در برنامه تیتر  شبکه خبر پایان داد.

وی خاطرنشان کرد: خودکشی دختران اصفهانی هیچ ربطی به بازی نهنگ آبی ندارد و خانواده های که دچار این آفت شدند مشکلات دیگری داشتند ک ترجیحا به آن نمی پردازیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هیچ خودکشی تا کنون در ایران بر اثر چالش نهنگ آبی رخ نداده است تاکید کرد: مادر یکی از این دو دختر سال گذشته خودکشی کرده و پدر در این خانواده نبوده است و چنین  مشکلات سبب شده که اقدام به خودکشی کنند.

نظر شما