شناسهٔ خبر: 22103831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتگو با شبستان:

برگزاری دوره های«طرح ملی آموزش های هنگام ازدواج» طرح موفقی بود/ادامه طرح نیازمند اعتبار مناسب

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه برگزاری دوره های«طرح ملی آموزش های هنگام ازدواج» طرح موفقی بود بر لزوم تخصیص بودجه مناسب برای ادامه طرح تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

عباسعلی الله‌یاری، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبستان در خصوص طرح ملی آموزش‌های هنگام ازدواج گفت: خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان با همکاری بعضی از موسسات فعال در حوزه آموزش عالی، طرحی را به اجرا گذاشتند به این صورت که مربیانی تربیت کنند که در حوزه آموزش مهارت ها به جوانان در سطح گسترده‌تر فعالیت کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: بودجه این طرح توسط وزارت ورزش و جوانان تعیین و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هم استانداردهای این طرح را تایید کرد و چند موسسه هم در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم مجری این طرح شدند.

 

الله‌یاری تصریح کرد: شروطی که ما آنجا داشتیم این بود، کسانی که این دوره را طی می کنند، قبلش حتما بایستی پروانه نظام روانشناسی مشاوره را کسب کرده باشند در واقع از آنها هزینه ای دریافت نشود. خوشبختانه این طرح هم تا آنجایی که بنده اطلاع دارم طرح موفقی بوده ولی گزارش این طرح هنوز توسط وزارت ورزش و جوانان ارایه نشده است.

 

رییس سازمان نظام روانشناسی کشور اظهار کرد: امیدواریم با بودجه ای که مجلس تعیین کرده و با نگاهی که مجلس به توسعه آموزش های پیش از ازدواج، پیشگیری، سلامت اجتماعی و سلامت روان دارد با تخصیص بودجه و اعتبارات بیشتر این طرح هم در آینده نزدیک ادامه پیدا کند.

 

الله یاری گفت:یکی از برنامه­ های مصوب این کارگروه، آموزش­ های زوجین هنگام ازدواج است که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز بهداشت اجرا می شود.

 

وی اظهار کرد:می بایست مهارت‌های لازم پیش از ازدواج به جوانان آموزش داده شود که سازمان نظام روانشناسی مدت‌هاست با کمک وزارت ورزش و جوانان دوره‌هایی را برای آموزش این مهارت‌ها در سراسر کشور برگزار می‌کند.

 

نظر شما