شناسهٔ خبر: 22102096 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاه تابویی به طلاق اشتباه است

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با تأکید بر اینکه نباید به طلاق نگاه تابویی داشت، گفت: وقتی سرمایه اجتماعی پایین است و در امنیت شغلی و روانی مشکل داریم پر رنگ جلوه دادن طلاق اشتباه است درواقع باید به زمینه طلاق بپردازیم؛ چراکه طلاق به تنهایی معلول علت‌هایی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مریم توسکی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ، در کارگروه برش استانی برنامه کنترل و کاهش طلاق که دوشنبه اول آبان‌ماه در استانداری برگزار شد، گفت: نباید به طلاق نگاه تابویی داشت زیرا باعث رعب و مسئله سازی می‌شود، وقتی سرمایه اجتماعی کشور از بعد فردی تا کلان بین 7 تا 20 درصد است به وجود آمدن چنین آسیب‌هایی طبیعی و البته ناگوار است.
وی ادامه داد: وقتی خیانت، انواع بی‌اعتمادی‌ها، کنش‌های اجتماعی که منجر به فاصله بین دو نفر می‌شود را شاهد هستیم بروز معضلاتی چون طلاق طبیعی است از نگاه جامعه شناختی در شرایط کنونی کشور، طلاق به تنهایی مساله بحرانی نیست بلکه زمینه‌های ایجاد آن بحران است و باید به این زمینه‌ها توجه کرد.
توسکی تصریح کرد: در شرایطی که سرمایه اجتماعی پایین است و در اشتغال، امنیت روانی، امنیت اجتماعی و... مشکل داریم پر رنگ جلوه دادن طلاق اشتباه است درواقع باید به علت و زمینه طلاق بپردازیم چراکه طلاق به تنهایی معلول علت‌هایی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در پایان بیان کرد: شرایط زندگی سخت است و جوانان این مشکلات را نمی‌پذیرند از یک طرف اجاره خانه‌ بالا رفته و از طرف دیگر تجرد گزینی رواج پیدا کرده است لذا در این شرایط نباید نگاه تابویی به طلاق داشت به هر حال طلاق یک راه حل قانونی برای ازدواج‌های ناموفق است بروز طلاق در شرایطی که زمینه‌های آن وجود دارد طبیعی است اما خوشایند نیست باید در این خصوص تلاش کرد و به الگوی راهبردی رسید.

نظر شما