شناسهٔ خبر: 22099698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

ایران در رده هفتم
 برترین لیگ‌های فوتبال آسیایی

فوتبال ایران در رده‌بندی برترین لیگ‌های آسیایی با افزایش امتیاز، کماکان در رده هفتم این قاره باقی ماند. کنفدراسیون فوتبال آسیا، آخرین رده‌بندی لیگ‌های آسیایی امروز اعلام شد که لیگ برتر ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده هفتنم آسیا قرار گرفت. البته ایران در حالی در این رده باقی ماند که نسبت به ماه گذشته از نظر امتیازی رشد خوبی داشته و برای رسیدن به جمع شش لیگ اول آسیا نیاز به ۱۱ امتیاز دیگر دارد. ایران در رده ملی، ۱۰ امتیاز کامل را به دست آورده و از ۹۰ امتیاز رده باشگاهی نیز ۶۱ امتیاز کسب کرده است و در مجموع ۷۱.۸۷۵ امتیاز دارد.

رئال همچنان در تعقیب بارسا

رئال با غلبه بر ایبار به تعقیب بارسا ادامه داد و فاصله را به 5 امتیاز کاهش داد. به گزارش فارس، در چارچوب هفته نهم لالیگا رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو به مصاف ایبار رفت. رئال که منتظر لغزش بارسا است در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. برای قوهای سپیده برنابئو پائولو اولیویرا (گل به خودی) و مارکو آسنسیو 28 و مارسلو 82 گلزنی کردند تا ششمین برد فصل شاگردان زیدان رقم بخورد. در جدول لالیگا رئال مادرید با20 امتیاز دوم و بارسا با 25 امتیاز در رتبه اول حضور دارد.
 
بیژن حیدری 
گزینه اول قضاوت در دربی 

گزینه اول داوری در دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس مشخص شد. به گزارش فارس، روز پنجشنبه دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال از هفته دهم لیگ برتر برگزار می‌شود. با این حال همه می‌خواهند بدانند که حساس‌ترین دربی قاره آسیا را کدام داور ایرانی سوت خواهد زد. در گذشته این بازی مهم را داوران بزرگی چون محسن ترکی و علیرضا فغانی بارها سوت زده‌اند. در حال حاضر بین داوران سرشناس و بین‌المللی فوتبال ایران به جز فغانی داور دیگری نیست که این بازی را قضاوت کرده باشد. اکنون داورانی مثل موعود بنیادی فر، پیام حیدری و بیژن حیدری شانس قضاوت در دربی۸۵ را دارند اما با توجه به قضاوت بنیادی فر در بازی استقلال و نساجی در جام حذفی که روز جمعه برگزار شد. بیژن حیدری شانس اولی داوری دیدار پرسپولیس و استقلال خواهد بود. برادرش پیام حیدری به خاطر اینکه در هفته‌های گذشته دچار یک اشتباه تقریبا تاثیرگذار بود نمی‌تواند در این بازی قضاوت داشته باشد.

کاسمیرو در فهرست خرید ‌یونایتد 

جذب هافبک بازی‌ساز کهکشانی‌ها یکی از برنامه‌های خرید منچستریونایتد در تابستان است. به گزارش فارس، شیاطین سرخ برای تابستان از حالا به فکر برنامه‌ریزی هستند. براساس اعلام مطبوعات انگلیس، ژوزه مورینیو به بازی «کاسمیرو» از رئال مادرید علاقه زیادی دارد.هدف مربی پرتغالی این است که با رقمی بالا هافبک بازی‌ساز و ۲۵ ساله تیم  زیدان را به خدمت‌گیرد.تا جایی که در صورت انتقال به اولدترافورد،حتی به یکی از بازیکنان کاملا پردرآمد تبدیل شود. او از ۴ سال قبل نزد مادریدی‌ها توپ می‌زند و قراردادی تا سال ۲۰۲۱ دارد. همچنین در تیم اسپانیایی از جایگاهی خوب نزد هواداران و همچنین سرمربی تیم برخوردار است.به همین دلیل کادر فنی بعید می رسد اجازه خروج این بازیکن ارزشمند را صادر کند. گفته می‌شود همراه با من‌یونایتد، پاری‌سن‌ژرمن تیم متمول لیگ فرانسه نیز نام کاسمیرو را در فهرست بازیکنان مورد نظرش منظور کرده است.

مولر شش هفته خانه‌شین شد

مهاجم بایرن مونیخ به خاطر آسیب‌دیدگی‌ تا شش هفته نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. به‌ گزارش ‌ایسنا ، توماس مولر در دیدار اخیر بایرن مونیخ  برابر هامبورگ با مصدومیت مواجه شد. باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد که مولر از ناحیه زانوی پای راست دچار آسیب‌دیدگی‌ شده و پنج تا شش هفته برای بازگشت به مستطیل سبز به زمان نیاز دارد. به این ترتیب مولر در دیدار برابر سلتیک، اندرلخت و پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا و بوروسیا دورتموند، اوگسبورگ، مونشن گلادباخ و هانوفر در رقابت‌های بوندسلیگا نمی‌تواند به میدان برود.

امباپه، برنده جایزه پسر طلایی ۲۰۱۷

پدیده ۱۸ ساله فرانسوی پاریسن ژرمن جایزه پسر طلایی سال ۲۰۱۷ را تصاحب کرد. به گزارش وبسایت نود، کیلیان امباپه که فصل گذشته عملکرد درخشانی برای موناکو داشت و با این تیم قهرمان فرانسه شد موفق شد جایزه پسر طلایی سال ۲۰۱۷ را تصاحب کند. امباپه که در سال ۲۰۱۷ توانسته ۲۴ گل به ثمر برساند در تابستان از موناکو به پاریسن ژرمن پیوست. این عنوان به وسیله نشریه توتو اسپورت ایتالیا و از آرای ۳۰ نفر از بهترین خبرنگاران اروپا اعلام می‌شود و این نشریه در روزنامه امروزش، به معرفی برنده این جایزه پرداخته است. این درحالی است که جایزه سانچز روز دوشنبه و در مونت کارلو به او اهدا خواهد شد. در این لیست، عثمان دمبله و مارکوس رشفورد در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. گفتنی است این جایزه به بهترین بازیکن جوان سال اروپا اهدا می‌شود و فصل گذشته هم رناتو سانچز از بایرن مونیخ برنده این جایزه شده بود. پیش از این هم ستارگانی نظیر پول پوگبا، وین رونی و لیونل مسی برنده این عنوان شده بودند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما