شناسهٔ خبر: 22099467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

جذب نزدیک به  8800   مشترک  گاز 
در استان گلستان در شش ماهه اول سال 96

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان درگفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ازجذب نزدیک به  8 هزار و800 مشترک گاز در استان تا پایان نیمه اول سال‌جاری خبرداد. به گزارش روابط‌عمومی‌شرکت گاز در استان گلستان،وی افزود: از این تعداد حدود 4440 مشترک شهری بوده و تعداد 4360 مشترک نیز روستایی بودند که جذب این شرکت شدند.مهندس صفرعلی جمال لیوانی تصریح کرد: در همین راستا با همت و تلاش مجموعه کارکنان گاز گلستان  در مجموع تاکنون بالغ بر 529 هزار و 145  مشترک در سطح استان  مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌باشند. مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان افزود: مشترکین گرامی‌توجه داشته باشند یکی از موارد مهمی‌که همواره به آن تاکید می‌کنیم رعایت نکات ایمنی بوده که در همین جا از همه مصرف کنندگان گازطبیعی درخواست می‌شود تا موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کنند و ضمن فراهم نمودن رفاه و آسایش  برای خود و خانواده سال جاری را بدون هیچ حادثه به پایان برسانند.
   
رشد 33/5 درصدی عرضۀ محصولات فولادمبارکه به بازارهای داخلی

گروه شهرستانها: مدیرعامل فولاد مبارکه از رشد 33/5 درصدی عرضۀ محصــولات فولادمبارکـــه به بازارهای داخلی در شش ماهۀ نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش عرضه به منظــــور تأمیـــن حداکثـــری بازارهای داخلی و از محل افزایش تولید و کاهش سهم صادرات جایگزین شده است. بهرام سبحانی در گردهمایی مدیریت و کارکنان فولادمبارکه اعلام کرد و ضمن ابراز خرسندی از تلاش کارکنان در تحقق اهداف و برنامه‌های شرکت در ۶ ماهۀ نخست سال۹۶ با مروری بر گزارش عملکرد کارکنان در نیمۀ نخست سال جاری گفت: در این بازۀ زمانی، گروه فولادمبارکه توانست ۴ میلیون و ۱۷۱ هزار تن فولاد خام تولید کند که با ۱۵ درصد رشد، بیشترین میزان رشد تولید را در بین فولاد سازان کشور داشته است.وی تصریح کرد: در بخش گندله‌سازی نسبت به برنامۀ سالانه ۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد محقق شده است و انتظار میرود با بهره‌برداری کامل از ظرفیت واحد گندله‌سازی سنگان به رشد فزاینده‌ای در این زمینه دست یابیم. مدیرعامل گروه فولادمبارکه در ادامه از رشد 10/8 درصدی تولید آهن اسفنجی در واحدهای احیا مستقیم فولادمبارکه و مجتمع فولادسبا و رشد 11/8 درصدی در تولید تختال در فولادمبارکه و مجتمع فولاد سبا خبر داد و گفت: در گروه فولادمبارکه در تولید آهن اسفنجی ۱۶درصد و در تولید فولاد خام ۱۵درصد رشد به ثبت رسیده است و با اجرای کامل توسعۀ مجتمع فولاد سبا به‌زودی شاهد رشد تولید فزاینده‌ای در این مجتمع خواهیم بود. بررسی عملکرد نواحی گرم و سرد فولادمبارکه بخش بعدی سخنان دکتر سبحانی بود. وی در این خصوص گفت: در تولید کلاف گرم فولادمبارکه و مجتمع فولاد سبا 1/7 درصد و در کلاف سرد فولادمبارکه نیز ۲ درصد از برنامه جلو هستیم؛ ضمن اینکه در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ۱۶ درصد رشد هستیم. وی با بیان اینکه در تولید ورق گالوانیزه نسبت به برنامه و مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد محقق شده است، به روند تولید محصولات ویژه در فولادمبارکه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در تولید این محصولات در ۶ماهۀ اول سال ۶ درصد از برنامه جلوتر هستیم. وی در ادامه با بیان اینکه فولادمبارکه به موازات تولید و تأمین بازارهای داخلی همواره به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز متعهد بوده است، گفت: در این بخش رویکرد فولادمبارکه این بوده است که در کارها و پروژه‌های ماندگار همگام با جامعه مشارکت کند و واگذاری ساختمان سابق بهداری فولادمبارکه به ادارۀ بهزیستی شهرستان مبارکه، سرمایه گذاری در احداث شبکۀ جمع‌آوری و تصفیۀ فاضلاب شهرستان‌های مبارکه و لنجان، برگزاری چهارمین جشن گلریزان شرکت فولادمبارکه و شرکای تجاری این شرکت و جمعآوری ۲۰ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، سرمایه‌گذاری در احداث و افتتاح ایستگاه راه‌آهن «ریز» و اتصال مجتمع فولاد سبا به شبکۀ ریلی کشور و اختصاص بخشی از زمین‌های تحت تملک فولادمبارکه برای احداث فاز سوم آزادراه کنارگذر غربی اصفهان از مهم‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.

تعویض سه دستگاه سکسیونر 230 کیلوولت 
در پُست برق اصلی آبادان‏

گروه شهرستانها: مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات دمونتاژ، جداسازی و تعویض سه دستگاه کلیدسکسیونر 230 کیلوولت معیوب و قدیمی ‌با کلیدهای جدید درپُست برق اصلی آبادان با موفقیت انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی ‌شرکت سهامی‌ برق منطقه‌ای خوزستان، رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار این شرکت اظهار کرد: این اقدام به منظور پایداری شبکه برق، تامین برق پایدار و مطمئن و جلوگیری از حوادث احتمالی و اعمال خاموشی ناخواسته وگسترده، در راستای بهینه‌سازی تجهیزات قدیمی‌و فرسوده منصوبه در پُست های برق ناحیه با تکیه بر تخصص نیروهای و کارشناسان مجرب داخلی انجام گرفت. وی ادامه داد: در اجرای عملیات فوق کلیه مدارات فرامین واینترلاک‌های ایمنی و حفاظتی و همچنین اتصالات و جمپرهای رابط به شکل کاملا استاندارد به منظور جلوگیری از ایجاد ترمو ویژن و حرارت بر روی تجهیزات اصلاح گردید. مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در راستای بهینه‌سازی تجهیزات قدیمی‌ و فرسوده و پایداری شبکه برق تعویض پنج دستگاه کلیدسکسیونر 230 کیلوولت و چهار دستگاه کلید سکسیونر 132 کیلوولت به همراه تعمیر اتصالات باسبارهای 230 و 132 کیلوولت در پُست اصلی آبادان در دستورکار قرارگرفته که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در دست اقدام است. گفتنی است، امور بهره‌برداری ناحیه جنوب ، شامل شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند ، چوئبده، مینوشهر، دارخوین و شلمچه می‌باشد.

طرح جدید جلوگیری از ورود کالاهای نفتی 
مشابه ساخت داخل کلید می‌خورد

گروه شهرستانها: همزمان با نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، طرح جدید جلوگیری از ورود کالاهای نفتی مشابه ساخت داخل مي‌شود. به گزارش روابط‌عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از تاریخ 11 لغایت 14 آبان ماه 96 با همکاری اين شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نمایشگاه‌های خوزستان در اهواز برگزار می‌شود. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بیش از 80 درصد نفت تولیدی کشور را عهده‌دار است، در نظر دارد تا همزمان با برگزاری این نمایشگاه از طرح جدیدی رونمایی کند که منجر به جلوگیری از ورود کالاهای نفتی مشابه ساخت داخل شود. مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محور اصلی نمایشگاه امسال را بر پایه حمایت از حضور مؤثر و چشم‌گیر تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت و افزایش تعامل با سازندگان برتر استان خوزستان اعلام کرد. مهندس بیژن عالی پور گفت: در آینده نزدیک با وجود امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه 9 مخزن در محدوده 4 میدان نفت و گاز در استان خوزستان شاهد رونق دو چندان و استفاده بیشتر از توانمندی‌های بخش خصوصی در زمینه تأمین کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت خواهیم بود.
 
نشست هماهنگی نهمین نمایشگاه تجهیزات 
صنعت نفت خوزستان برگزار شد


گروه شهرستانها: نشست هماهنگی نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حضور روسای واحدهای روابط عمومی‌ شرکت ملی نفت ایران و روسای روابط عمومی‌شرکت‌های تابعه برگزار شد .در این نشست که روز شنبه در سالن جلسات ساختمان مرکزی سوم شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، موضوعات اصلی درخصوص برگزاری و حضور چشمگیر شرکت‌ها در نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان بررسی و پیرامون مباحث مختلف در مورد این نمایشگاه تبادل نظر شد. براساس این گزارش، نهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان با هدف ارائه آخرین دستاوردهای سازندگان تجهیزات صنعت نفت و با حضور ۲۵۰ شرکت در ۱۵ هزار متر فضای نمایشگاهی از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ آبان‌ماه در اهواز برگزار خواهد شد.

نظر شما