شناسهٔ خبر: 22094821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

رییس دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت:

حرف‌های آقای ترامپ فاقد محتوا و صرفاً شعار بود/ باید اخلاق سرلوحه همه باشد/ در مقابل فشار خارجی باید یکصدا بود / حمایت از نیروهای مسلح جزو سیاست‌های اصلی دولت است

رییس دفتر رییس‌جمهوری لزوم وحدت و همدلی بین دستگاه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تا زمانی که انسجام و صمیمیت در کشور حاکم باشد و مردم پشت سر رهبری عزیز و دولت هستند، هیچ موضوعی نمی‌تواند باعث ایجاد مشکل در اقتصاد کشور شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا و تأثیر آن در اقتصاد کشورمان، اظهار داشت: حرف‌هایی که آقای ترامپ زد فاقد محتوا و صرفاً شعار بود و خوشبختانه کارآفرینان و اقتصاددانان کشورمان مسایل را به خوبی تجزیه و تحلیل کردند و بعد از این سخنرانی شاهد اتفاق خاصی در بازار ارز، بورس و اقتصاد کشور نبودیم و در بعضی از موارد هم شاهد علامت‌های مثبتی بودیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: دیپلماسی دولت باید تلاش بر این موضوع باشد که کشور با تحریم مواجه نشود و تحریم‌ های موجود هم بتدریج برداشته شود. البته چنین نیست که تحریم بتواند اقتصاد کشورمان را فلج کند و تا زمانی که وحدت و همدلی پشت سر رهبری عزیز وجود داشته باشد، تهدید و تحریم تأثیرگذار نیست.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: طبیعی است که وقتی کشوری با دشمن خارجی مواجه می‌شود باید اختلاف سلیقه‌های سیاسی بین جریانات و جناح‌های مختلف کنار گذاشته شده و همه در مقابل فشار خارجی یکصدا باشند تا از یک طرف این فشارها خنثی شود و از طرفی دشمن در افکار عمومی جهانی منزوی گردد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار منتشر شده درباره انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی در زمینه تاکسی اینترنتی، ضمن تکذیب این خبر، اظهار داشت: سیاست دولت حمایت از شرکت‌های داخلی است و در دورانی که در وزارت ارتباطات بودم، هیچگونه قراردادی در این زمینه منعقد نشده است و معتقدیم در حوزه‌هایی که ظرفیت داخلی وجود دارد، لزومی ندارد که از شرکت‌های خارجی استفاده شود.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره زمان سفر رییس جمهور فرانسه به ایران گفت: پیش‌بینی ما این است که این سفر سال 2018 انجام شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حمایت دکتر روحانی از سپاه پاسداران، اظهار داشت: آقای رییس جمهور پیش از سخنان ترامپ نیز همواره مواضع قاطعی در حمایت از سپاه و نیروهای مسلح داشتند و حمایت از سپاه، ارتش و بسیج، جزء سیاست‌های اصلی دولت است و دولت خود را جدای از این نیروها نمی‌داند.

دکتر واعظی همچنین لزوم اخلاق‌مداری در کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید همه اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند و به حقوق شهروندی احترام بگذارند.

دکتر واعظی همچنین در پاسخ به سوالی، مطالب منتشره اخیر مبنی بر انتصاب مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری را تکذیب کرد.

نظر شما