شناسهٔ خبر: 22094315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گسترش همکاری های اقتصادی وفرهنگی استانهای قزل اوردا و مازندران

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این یادداشت تفاهم نامه توسط ' کریم بیک کوشر بایف' استاندار قزل اوردا قزاقستان و ' ربیع فلاح ' استاندار مازندران امضاء شد و دو طرف علاقمندی خود را برای افزایش سطح همکاری های دوجانبه در آینده بسیار نزدیک اعلام کردند.
استاندار قزل اوردا قزاقستان روز دوشنبه درسفر به آمل وبازدید از شرکت تولیدی لبنی کاله درخصوص همکاری ها دوجانبه با مازندران به خبرنگار ایرنا،افزود: این همکاری ها در راستای تاکیدجدی رییس جمهور قزاقستان ودیدار اخیر آقای نظربایف با آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بر عزم جدی دوکشور برای افزایش سطح همکاری ها درهمه زمینه ها بوده است.
کریم بیک کوشربایف ادامه داد: امیدواریم که بخش خصوصی 2 کشور به خصوص تجار وبازرگانان مازندرانی از فرصت به وجود آمده از سوی 2 دولت ایران وقزاقستان برای منافع مردم 2 استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: معاونان استانداران مازندران و قزل اوردا در قالب کمیته ای مشترک، پیگیری اجرایی شدن هرچه سریعتر مفاد تفاهم نامه هستند که منجر به نتیجه شود.
استاندار قزل اوردا قزاقستان با تاکید براینکه کشورش همواره از ظرفیت های همسایه ای ایران به بهترین شکل استفاده کرده ودرکنار مردم این کشور خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم که هرچه سریعتر بازرگانان مازندرانی وپس از آن زمینه حضور دانشجویان، استادان و گردشگران دوکشور در مازندران وقزل اوردا فراهم شود.
کوشربایف، در ادامه با بیان اینکه از تولید حدود 2هزار نوع فرآورده های لبنی در شرکت کاله آمل با بیش از 15هزار نفر نیرو شگفت زده شده ام، گفت: از مدیران این شرکت درخواست کردم که در قزل اوردا در ایده آل ترین شرایط ممکن برای سرمایه گذاری حضور پیدا کنند.
وی یادآورشد که دولت قزاقستان بهترین خدمات برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشورش ارائه خواهد کرد و30 درصد از کل سرمایه گذاری های آنان پس از بهره برداری پروژه به آنها برگشت داده خواهد شد.
، هیات 20نفره استان قزل اوردا قزاقستان در قالب 2 گروه از واحدهای تولیدی وتجاری شهرهای جویبار، بابل، محمودآباد وآمل دیدن کردند.
این هیات با استقبال رسمی معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران و سیدجعفر رسولی فرماندارویژه شهرستان آمل، از شرکت تولید فرآورده های لبنی کاله آمل به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور در استان بازدید کردند.
کوشربایف استاندار قزل اوردا عصر روز گذشته با دعوت رسمی ربیع فلاح استاندار مازندران به این استان سفر کرد.
استاندار قزل اوردا در سفر 2 روزه اش به مازندران در همایش تجار و صادرکنندگانی مازنی در ساری شرکت و از برخی از طرح های صنعتی و کشاورزی بازدید کرد.
قزل اوردا در جنوب کشور قزاقستان قرار دارد که طبق سرشماری 2016 حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد.
طبق گزارش وزارت اقتصاد و دارایی ایران میزان مبادلات تجاری 2 کشور قزاقستان و ایران سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال جاری ارزش مبادلات تجاری به یک میلیارد دلار برسد.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899

انتهای پیام /*

نظر شما