شناسهٔ خبر: 22093396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مذاکرات مقام های مالیاتی و گمرگی ایران و ارمنستان برای گسترش روابط

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار که سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان نیز حضور داشت، هاروتونیان از سوابق و پیشینه همکاریهای دو کشور در حوزه های اقتصادی و بازرگانی و حسن روابط دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تمجید کرد و خوستار افزایش و توسعه همکاریهای گمرگی و مالیاتی بین ایران و ارمنستان شد.
تقوی نژاد معاون وزیر اقتصاد و دارایی نیز با اشاره به برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور در تهران، خواستار حضور حداکثری مقام های اقتصادی و گمرگی ارمنی در این مذاکرات شد.
وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی و ارائه تسهیلات مالیاتی برای تجار و سرمایه گذاران ایرانی به منظور حضور در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری این کشور تاکید کرد.
در این ملاقات طرفین با اشاره به سفر اخیر کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان به ایران بر اهمیت تشکیل شرکت مشترکی برای فراهم کردن تجارت آسان بین فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کردند.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت.
این کشور با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان (جمهوری خودخوانده قره‌باغ) و در جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
اروپام*391** 1346** انتشار دهنده : رحمت الله خدادادی

انتهای پیام /*

نظر شما