شناسهٔ خبر: 22090228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

شصت و دومین نمایشگاه کتاب بلگراد افتتاح شد

لحظه به لحظه با نمایشگاه کتاب بلگراد/1

مراسم افتتاح شصت و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با شعار «کلید در کتاب‌هاست» و با حضور نمایندگان کشورمان در صربستان کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -
 
 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) از بلگراد ـ مراسم افتتاح شصت و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد روز گذشته طی مراسمی با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفرا، و نمایندگان برخی از کشور‌های اروپایی، آسیایی،‌ آمریکای شمالی  در سالن شماره یک نمایشگاه برگزار شد.    
 
همزمان غرفه  200 متری  چهار کشور‌های آلمانی زبان شامل آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین که مهمانان ویژه امسال نمایشگاه  بودند در جلوی صحنه اجرای مراسم افتتاح شد.

نمایشگاه امسال  با شعار «کلید در کتاب‌هاست»  در فضایی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در حال برگزاری است. در این دوره ۵۰۰ ناشر از صربستان  و ۵۰ ناشر از کشورهای دیگر حضور دارند؛ ازجمله کشورهای شرکت‌کننده می‌توان از آلمان، اتریش، ایران، سوئیس، لیختن‌اشتاین، آنگولا، روسیه، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته‌نگرو، چک و امارات متحده عربی نام برد.

کشورمان نیز در این نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت 75 متر و با حدود 550 کتاب به فارسی، انگلیسی و صربی همراه با  صنایع دستی مرتبط با نوشتن و نیز کارگاه‌های خوشنویسی و تصویرگری کتاب شرکت دارد. از ایران 10 نویسنده، هنرمند و نماینده ناشران در نمایشگاه کتاب بلگراد حضور دارند و قرار است برنامه‌های متنوعی در آن اجرا شود و  احتمالا تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از ناشران امضا شود.

نظر شما