شناسهٔ خبر: 22089381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف بالای یکهزار مگاوات برق در روزهای تابستان/ریزگردها چالش جدید درگلستان

گرگان – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که امسال در 40 روز از فصل تابستان مصرف بالای یکهزار مگاوات برق (روزانه) را داشتیم که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا علی اکبر نصیری در نشست بررسی شبکه برق استان باحضور مشاور مدیرعامل توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق در گلستان در ابتدای مرداد امسال بود که 1164 مگاوات ثبت شد.
به گفته وی؛ این رقم سه برابر مصرف برق روزهای عادی مشترکان استان بود.

*ریزگردها چالش جدید برق گلستان
او گفت: یکی از مشکلات جدید که به چالش شرکت توزیع برق گلستان تبدیل شده، وجود ریزگردها است که برای نخستین بار این شرکت در سال جاری ناچار به شستشوی مقره ها برای ممانعت از قطع مکر برق در مناطق شمالی استان شد.
وی افزود: ضروری است تدابیر و منابع ویژه برای حل این چالش دیده شود.
نصیری همچنین به نگهداری و بهبود تاسیسات شبکه برق استان به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در مناطق شمالی و محروم استان، شبکه و تاسیسات برق توسعه نیافته است و در روستاهای آن مشکل بسیاری در زمینه تامین و پایداری برق داریم و تاسیسات آن فرسوده و از رده خارج است.
به گفته وی؛ نگهداری و بهبود تاسیسات برق در مناطق محروم و شمالی استان نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است.
وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی گلستان، گفت: این استان از اقلیم های متفاوت از جمله کوهستانی سرد و برفگیر، جلگه ای و سیل خیز و بیابانی و صحرایی برخوردار است و چالش های متفاوتی برای تاسیسات و شبکه های توزیع برق آن وجود دارد که رفع آن نیازمند توجه ویژه در منابع مالی و نیروی انسانی است.
مصلحی مشاور مدیرعامل توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشورهم قول مساعد داد که برای کمک به بهبود وضعیت شبکه برق استان گلستان تلاش کند.
شرکت توزیع نیروی برق گلستان حدود 617 هزار مشترک دارد که بیشترآن را مشترکین خانگی تشکیل می دهند.
استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع وسعت در شمال کشور قرار دارد که هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را در خود جای داده است.
شمال استان باتوجه به همجواری با صحراهای کشور همسایه در معرض خطر بروز و حرکت ریزگردها است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما