شناسهٔ خبر: 22087046 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

جدال اپل و کوالکام به چین کشید

صاحب‌خبر -

ایتنا- مطابق این پرونده، اپل در ابتدای سال جاری میلادی در شکایتی حقوقی از کوالکام، این کمپانی را به درخواست پول در ازای فناوری هایی محکوم کرد که خود در تولید آنها عملا هیچ دخالتی نداشته است. 
کوالکام نیز در مقام پاسخ برآمد و متقابلا با طرح شکایتی حقوقی جدیدی در ماه آوریل به اپل پاسخ داد که نتیجه آن عدم پرداخت پول به تولیدکنندگان آیفون از سوی اپل و نتیجه آن، کاهش درآمد نیم میلیارد دلاری این کمپانی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری شد که نتیجه ای ناگوار تلقی می شد. همین امر نیز به نوبه خود کوالکام را بر آن داشت که بازهم شکایتی دیگر را در ماه ژوییه تنظیم کرده و از کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده بخواهد که ورود آیفون های غیرقانونی به آمریکا را ممنوع کند.
آخرین و البته جدیدترین پرونده ایجاد شده در راستای دعواهای این دو کمپانی نیز به تازگی در شهر پکن ایجاد شده است و کوالکام در آن خواستار ممنوعیت فروش آیفون در این کشور شده است.
اتهام وارده به اپل در این پرونده جدید مربوط به عدم پرداخت پول در قبال استفاده اپل از فناوری های ابداعی شرکت کوالکام بوده است که البته ادعایی مشابه در سایر کشورها هنوز مشخص نشده است. با این وجود پرونده یادشده هنوز در جریان است و نتیجه آن مشخص نشده است. البته سخنی نیز از جانب کمپانی های طرف دعوا در این زمینه تاکنون منتشر نشده است.
این در حالی است که استیون مولنکاف، مدیرعامل کوالکام، در جریان برگزاری کنفرانس D.Live در وال استریت ژورنال گفت این کمپانی تاریخچه ای دور و دراز در حل مشکلاتی مثل اختلاف فعلی اش با اپل دارد. وی افزود: در پایان این ماجرا، موضوع مهمی که نباید فراموش کنیم، این است که اختلاف نظر یادشده اساسا درباره قیمت گذاری روی یک فناوری بنیادی است؛ فناوری که گوشی های آیفون را به محصولی که امروزه می بینیم، تبدیل می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما