شناسهٔ خبر: 22083655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای اعضای 2 بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

شهرکرد- ایرنا- هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای 2 بیمار مرگ مغزی به 8 نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زهرا سیاح روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: اعضای دو بیمار مرگ مغزی به نام عفت طاهری 45 ساله و فرخ کاهندلی 40 ساله از اهالی شهرستان سده اصفهان به 8 تن از هم وطنان بیمار و نیازمند پیوند عضومان جان دوباره بخشید.
وی ادامه داد: این 2 فرد در بیست و یکم مهرماه به دنبال عارضه شدید مغزی ناشی از سانحه تصادف در جاده شلمزار در بخش ICU بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.
سیاح گفت: با تایید مرگ مغزی این 2 بیمار، مقدمات اهدای اعضای آنها انجام و با بخشش و سخاوت خانواده طاهری و کاهندلی، کبد، کلیه ها و بخشی از نسوج آنها در بیمارستان آیت الله کاشانی جداسازی و با انجام عمل جراحی پیوند کلیه در بخش پیوند کلیه این بیمارستان 2 بیمار نیازمند در استان تحت درمان قرار گرفتند.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کبد این بیماران مرگ مغزی به شیراز،‌ نسوج به تهران و یکی از کلیه های آنها به اصفهان منتقل شد.
سیاح گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 خانواده در چهارمحال و بختیاری برای اهدای اعضای عزیزانشان اعلام رضات کرده اند که این اقدام خداپسندانه موجب بهبود وضعیت سلامت تعداد زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار از سراسر کشور شده است.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
این درحالی است که در استان های محرومی نظیر چهارمحال و بختیاری تیم پیوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزی موفق به جلب رضایت خانواده ها برای اهدای عضو می شوند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097

انتهای پیام /*

نظر شما