شناسهٔ خبر: 22078734 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

تاکنون از خسارت احتمالی زلزله زیارتعلی هرمزگان گزارشی دریافت نشده است

صاحب‌خبر -

علیرضا صفا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا محل وقوع زمین لرزه را مرز استان های هرمزگان و کرمان، حوالی زیارتعلی هرمزگان ذکر کرد.
زمین لرزه ای به بزرگی 5 و نیم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت سه و 54 دقیقه و 14 ثانیه دوشنبه شهر زیارتعلی در استان هرمزگان را لرزاند.
احمد محمودی فرماندار رودان نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد گزارش های اولیه این زمین لرزه نشان از خسارت های مالی و جانی ندارد.
در عین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان و فرماندار رودان اعلام کردند بزودی پس از بررسی های میدانی گزارش های کامل تر ارائه خواهند کرد.
بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زمینه لرزه در طول جغرافیایی 57.1، عرض جغرافیایی 27.86 در عمق 20 کیلومتری رخ داده است.
در این گزارش، محل وقوع زمین لرزه در 17 کیلومتری زیارتعلی هرمزگان، 29 کیلومتری فاریاب کرمان و 44 کیلومتری سرگز هرمزگان اعلام شده است.
زمین لرزه بامداد امروز در حالی رخ داد که شهروندان بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز آن را احساس کردند، بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشور محل وقوع زلزله در 110 کیلومتری بندرعباس بوده است.
زیارتعلی هرمزگان پنجشنبه نهم شهریور ماه امسال نیز زلزله 5 و 4 دهم ریشتری را تجربه کرده بود.
زمین لرزه نهم شهریور خسارت جانی نداشت اما 36 میلیارد و 900 میلیون ریال خسارت مالی بر جا گذاشت.
شهر زیارتعلی مرکز بخش «رودخانه» شهرستان رودان است که دو هزار و 700 نفر جمعیت دارد و در فاصله 42 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.
رودان در شرق مرکز استان هرمزگان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
7408/6048
خبرنگار: خلیل تنیده * انتشاردهنده: محمد جهانگیریان

انتهای پیام /*

نظر شما