شناسهٔ خبر: 22077840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

کسب مقام اول روابط عمومی‌شرکت آبفای 
استان اصفهان در صنعت آب و فاضلاب کشور

گروه شهرستانها: در هفتمین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و فاضلاب کشور برای دومین سال پیاپی روابط‌عمومی‌شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مقام اول را به خود اختصاص داد. هفتمین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌ها در 5 بخش برگزارشد که شامل اطلاع‌رسانی و ارتباطات، انتشارات، پژوهش و افکارسنجی، مدیریت و برنامه‌ریزی و آموزش همگانی بوده است که آبفا استان اصفهان با کسب بیشترین امتیاز در تمام بخش‌ها توانست به عنوان مقام اول روابط‌عمومی‌در گروه الف در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور معرفی شود. مدیر روابط عمومی‌و آموزش همگانی آبفا استان اصفهان گفت: ما توانستیم با انسجام، تعامل و عملکرد مشترک به یک فهم و خرد جمعی دست یابیم و در نهایت با عملکرد مطلوب به جایگاه واقعی روابط‌عمومی‌آبفا استان اصفهان در کشور دست یابیم این درحالیست که برگزاری جشنواره ارزیابی روابط‌عمومی‌ها در کشور در چند سال گذشته متوقف شده بود که در سال 94 مجدد فعال گردید و در دوسال پیاپی برگزاری ششمین و هفتمین جشنواره در سالهای 94 و 95 روابط عمومی‌آبفا استان اصفهان به مقام اول دست یافت.

70 مرکز بهداشت جدید در آذربایجان‌غربی 
افتتاح می‌شود

گروه شهرستانها: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از آماده بهره‌برداری شدن ۷۰ مرکز بهداشتی جدید در استان طی سالجاری خبر داد. جواد آقازاده در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهارداشت: خیران سلامت این استان سال گذشته ۹ میلیارد تومان برای بهبود وضعیت بهداشتی منطقه کمک کردند. وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۳ خانه بهداشت و  ۳۴۴ مرکز جامع، خانه بهداشت و مراکز شبکه ای  و ... در استان احداث شد افزود: بهبود عقب‌افتادگی بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی محتاجیم عزم و اراده همگانی در دولت و افکار عمومی‌است. آقازاده گفت: شرایط مرزی آذربایجان غربی سبب عقب‌ماندگی در شاخص‌های بهداشتی شده اما اجرای طرح تحول سلامت در این منطقه آثار خوبی داشت و به نوعی انقلابی از نظر سلامت در منطقه راه انداخت. وی افزود: با وجود بهبود شاخص‌های بهداشتی و افزایش تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی عقب ماندگی‌های متعددی همچنان در این حوزه وجود دارد که بهبود ان نیازمند یاری گرفتن از خود شهروندان است.

آغاز مرحله اول جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب در آذربایجان غربی 

گروه شهرستانها: مرحله اول جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب در سطح استان آذربایجان غربی آغاز گردید.این مطلب را رضایی مدیر دفتر روابط عمومی‌و آموزش همگانی شرکت اعلام نموده و افزودند : مرحله اول جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب که هماهنگی لازم برای حضور  مسئولین و کارشناسان شرکت در جلسات انجمن اولیاءو مربیان و همچنین نواختن زنگ مدیریت مصرف در مدارس ابتدایی می‌باشد که با هماهنگی‌های انجام شده در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، نقده، قره ضیاء الدین، مهاباد، سردشت، چالدران، شاهین دژ، بوکان، ماکو واشنویه شهرهای استان آذربایجان غربی برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدائی در حال برگزاری است.ایشان درادامه افزودند: خوشبختانه امسال قصد براین شده است که ظرفیت دانش‌آموزان را دراین جشنواره به دوبرابر رسانده که این خود به تنهایی نقش بسزایی در فرهنگ سازی مصرف آب در بین این  دانش‌آموزان ایفا میکند. 

38 درصد آلودگی هوای کرج از اتوبوس‌ها است

‌نائب رییس‌ کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: 80 درصد آلودگی هوای کرج به معابر شهر و 20 درصد نیز به آزادراه‌ها مربوط است‌.‌ عباس زارع در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: آلودگی هوا تنها سلامت جسمی‌افراد را به خطر نمی‌اندازد، بلکه تبعاتی برای سلامت روح و روان آنها نیز در پی دارد. وی ادامه داد: رفع معضل آلودگی هوا تنها وظیفه یک دستگاه یا ارگان نیست بلکه هر بخش باید به  مسئولیت‌های مدنی و قانونی خود را در این حوزه عمل‌ کند.وی با اشاره به مهمترین منابع آلودگی هوای کرج توضیح داد: بیشترین آلودگی هوا در کرج  به دلیل ترافیک و ریزگردها اتفاق می‌افتد. این مسوول ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته امسال سهم ریزگردها در آلودگی هوای کرج کاهش یافته ولی همچنان تاثیر منابع دیگر آلودگی به قوت خود باقی است.زارع اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد آلودگی هوای کرج به معابر شهری و 20 درصد نیز به آزادراه‌ها ارتباط دارد. عضو شورای شهر کرج خاطر‌نشان کرد: اتوبوس‌ها سهم زیادی در آلودگی هوای کرج دارند به طوری‌که تنها چهار درصد حمل و نقل این شهر از طریق آنها صورت می‌گیرد، ولی 38 درصد آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند. وی افزود: بدون شک استفاده از بنزین یورو چهار و نصب کاتالیزور و کاتالیست‌ها بر خودروها میزان آلودگی هوا در کرج به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. وی گفت: آلودگی هوا معضلی ملی است و بدون مشارکت همگانی و اجرای طرح‌های موثر مرتفع نخواهد شد.

افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی 
در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور 

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر توجه هرچه بیش‌تر به مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و به منظور ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی، توسط بنیاد برکت تعداد 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت را روز سه‌‌شنبه 2 آبان ماه در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور افتتاح و به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به مردم این مناطق تحویل می‌دهد. به گزارش روابط عمومی‌ بناید برکت، این مساجد و مراکز فرهنگی که در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌ یافته سراسر کشور احداث یا تکمیل شده‌اند، به‌طور هم‌زمان با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسوولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسند. توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و جزو اولویت‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ایران و هم‌چنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است‌ و بدون‌شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود. طی سال‌های گذشته، بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون قرارداد ساخت 1023 مرکز فرهنگی، شامل مسجد، حسینیه، خانه عالِم، دارالقرآن و کتاب‌خانه را در مناطق کم‌تر توسعه‌ یافته کشور منعقد کرده است. 

بیمارستان «فاطمی» اردبیل 
به موزه علوم پزشکی تبدیل شود 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است بیمارستان فاطمی‌واقع در شهر اردبیل به دلیل قدمت تاریخی به موزه علوم پزشکی استان تبدیل شود. به گزارش ایسنا، کریم حاجی زاده با تاکید بر قدمت تاریخی ساختمان بیمارستان فاطمی‌تصریح کرد: ساختمان به لحاظ سپری شدن عمر مفید مناسب ارائه خدمات درمانی نیست. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری این نکته که بیمارستان در ابتدا داخل باغی احداث شده بود اما بعدها پیرامون آن ساخت و ساز انجام شده است، اضافه کرد: بعد از ثبت ملی هیچگونه ساخت و سازی در حریم بنا مجاز نخواهد بود. حاجی‌زاده تاکید کرد: با ثبت ملی در واقع میراث فرهنگی زمینه حفاظت از حریم این بنای تاریخی را فراهم ساخته و در ادامه انتظار می‌رود مسوولان نسبت به تبدیل این بنا به موزه علوم پزشکی اردبیل اقدام کنند. وی به کمبود فضاهای درمانی در اردبیل اشاره کرد و افزود: با این وجود بیمارستان فاطمی‌یکی از آثار تاریخی شهر اردبیل است که قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما