شناسهٔ خبر: 22072519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ها به اتحادیه اروپا، منوط به امضای توافق برگزیت است

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد این کشور تنها زمانی می تواند در خصوص پرداخت هزینه های خروج از اتحادیه اروپا با این اتحادیه به توافق برسد که دو طرف، موافقتنامه برگزیت را امضا کنند.
وزیر تجارت انگلیس با اعلام این مطلب به سران کشورهای اروپایی هشدار داد تصور نکنند که لندن در حال اغراق کردن در خصوص احتمال حاصل نشدن توافق میان دو طرف است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، فاکس در این باره افزود انگلیس به 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در خصوص خروج خود پیش از نشست آینده ماه دسامبر "اطمینان بیشتر" خواهد داد، و بدین ترتیب، مسیر گفتگوها را به سمت روابط تجاری آینده هدایت خواهد کرد.
فاکس در این باره گفت: "نمی دانم این رقم (بدهی هایی که باید پرداخت شود) چه اندازه است، اما مشخص است که این رقم تنها به عنوان بخشی از موافقتنامه نهایی مشخص خواهد شد."
وی افزود: "به دور از هر گونه اغراق و بزرگ نمایی، ما در حال انجام همکاری های گسترده در خصوص طرح خروج از اتحادیه اروپا با یکدیگر هستیم."
فاکس افزود پس از آنکه نخست وزیر ترزا می در پایان گفتگوهای هفته گذشته توانست دیدگاه مثبت کابینه خود را جلب کند، دولت انگلیس اکنون به اتحادیه اروپا نشان خواهد داد که "ما در حال حرکت کردن در مسیر صحیح هستیم."
وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که اتحادیه اروپا نباید تصور کند که انگلیس در حال اغراق کردن درباره آمادگی خود برای امضا نکردن هیچ گونه توافقی است. وی افزود این شرایط در صورت وقوع، بر اساس قوانین و مقررات سازمان جهانی تجارت، "شبیه یک کابوس نیست."
وی در پایان گفت: "اما به هر حال، من ترجیح می دهم که به توافق دست پیدا کنیم."

نظر شما