شناسهٔ خبر: 22070935 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان:

تخصیص۲۱۰ میلیون تومان برای تأمین تجهیزات کتابخانه های استان خوزستان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به کمبود منابع کتاب در کتابخانه های استان گفت: ۱۳ کتابخانه در حال ساخت در استان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ظهر امروز در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند با اشاره به اهمیت رواج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه بیان داشت: یکی از شاخصه های اصلی توسعه پایدار، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با کمک آن میزان آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه ده کتابخانه موجود در گتوند شش هزار و۵۷۴ جلد کتاب را در خود جای داده اند، افزود: دو هزارو ۷۲۱ نفر در این کتابخانه ها با زیربنای سه هزار و ۷۲۰ متری عضو هستند و به بیان دیگر در این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر، چهار کتابخانه وجود دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: شهرستان گُتوند از لحاظ تعداد کتابخانه ها، اعضا، متراژ زمین و منابع کتابخانه ای به ترتیب جایگاه های دوم، دهم، دوم و سوم را در خوزستان دارد.

کوهی رستمی نبود کتابخوانی را یکی از ایرادهای اساسی کتابخانه ها برشمرد و گفت: کتابخانه های ملکی و اهدایی با داشتن فضای بسیار محدود از معضلات هستند که در این باره ساخت کتابخانه از راه های پایان بخشیدن به چنین معضلی است اما کمبود بودجه و منابع مانع از تحقق آن می شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه کتابخانه های جنت مکان و سماله از زمان کلنگ زنی (سال ۹۱ ) تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، خاطرنشان کرد: اعتبار ۱۳۰ میلیون تومانی برای کتابخانه جنت مکان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه برای تکمیل کتابخانه سماله و با هدف تخصیص اعتبار ۳۸۰ میلیونی تومان برای آن، انعقاد تفاهم نامه با بنیاد برکت  را پیگیری می کنیم.

 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان با بیان اینکه ۱۳ کتابخانه در حال ساخت در استان وجود دارد، ابراز داشت: کمبود منابع کتاب به ویژه در حوزه کودک و نوجوان مسأله جدی است که برای جبران این مسأله در یک نوبت کتاب هایی خریداری شد و در اختیار کتابخانه های مناطق حاشیه ای اهواز قرار گرفت.

این مقام مسؤول در پایان گفت: ۲۱۰ میلیون تومان برای تأمین تجهیزات کتابخانه های استان در نظر گرفته شده است که ده درصد آن در اختیار شهرستان گتوند قرار گرفت./۹۴۵۶/ پ ۲۰۲/ش

نظر شما