شناسهٔ خبر: 22070918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهردار اهواز:

ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه کوی رمضان و منبع آب ادامه دارد/ خطر سقوط تخته سنگ بر سر اهالی خیابان طباطبایی

شهردار اهواز ضمن اشاره به نزدیک شدن فصل بارندگی و احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه، خبر داد: ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه کوی رمضان و منبع آب ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، منصور کتانباف در جلسه اضطرای بررسی حادثه کوی رمضان که در محل استانداری خوزستان تشکیل شد، ضمن عرض تسلیت به مردم اهواز و ابراز همدردی با خاواده های حادثه دیده، اظهار کرد: طبق هماهنگی های انجام شده فردا صبح در محل حادثه جلسه ای تشکیل خواهد شد هرچند که از ابتدای بروز این حادثه تا کنون نیروهای امدادی و آتش نشانی و معاون خدمات شهری شهرداری نیز در محل حضور دارند.

شهردار اهواز با اشاره به نزدیک شدن فصل بارندگی تاکید کرد: قطعا در بارندگی ها نیز شرایط بهتر از این نخواهد بود و احتمال ریزش و تخریب مجدد وجود دارد.

وی افزود: علی رغم تخریب هایی که طی سال های قبل انجام شده بود باز هم ساخت منازل جدید در منطقه کوی رمضان و منبع آب ادامه دارد که راه و شهرسازی باید این مناطق را در حوزه سکونتگاه های پرخطر خود در دستور کار قرار دهد. البته تعدادی از منازل جابجا شده اند که آمار دقیق آنها را فعلا در دسترس نداریم.

به گزارش برنا، در ادامه این جلسه شهردار منطقه 7 شهرداری اهواز نیز ضمن اعلام تسلیت و ابراز همدردی با حادثه دیدگان، اظهار کرد: به دلیل نشت آ در لایه های کوه، خطر تکرار حادثه کماکان وجود دارد.

ارسلان شهنی افزود: در حال حاضر اهالی خیابان های بختیاری، یک طباطبایی و چهار خالدی در منطقه کوی رمضان و منبع آب وضعیت مناسبی ندارند؛ که از این میان خیابان یک طباطبایی از همه پرخطرتر است و اگر تخته سنگ موجود در آن سقوط کند حداقل سه خانه تخریب می شود. در این خیابان ها 84 باب منزل مسکونی در معرض ریزش خیلی فوری و در اولویت هستند.

شهنی تصریح کرد: در سال 85 طرحی به اسم مینا با تولیت فرمانداری شروع شد. بر اساس این طرح تملک، تخریب و تبدیل به فضای سبز 270 باب منزل مسکونی در دستور کار قرار گرفت. با اجرای این طرح 200 منزل مسکونی تخریب شد و تعدادی از آنها به هر دلیل از جمله اتمام بودجه یا اراده اجرای طرح باقی ماند.

وی گفت: 55 باب خانه را در سال قبل برای تملک در دستور کار شرکت عمران و مسکن سازان قرار دادیم ولی این کار انجام نشد. عدم وجود متولی برای خانه دار کردن این اهالی یکی از مشکلات اصلی است و شهرداری فقط وظیفه شناسایی این منازل و تبدیل زمین به فضای سبز را بر عهده دارد.

 

شهردار منطقه 7 اهواز تاکید کرد: شهرداری منطقه هفت طی گزارشی به صورت یکپارچه واحدهای پرخطر را شناسایی و گزارش خود را از ضعف فعالیت این شرکت و عدم امکان تخریب منازل از سوی شهرداری به فرمانداری اعلام کرده است.

 

نظر شما