شناسهٔ خبر: 22067939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات قم از مردم جهت شرکت در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله مصطفی خمینی

صاحب‌خبر -

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: نخستین روز از آبان ماه سالروز شهادت مبارز نستوه، دلسوخته نهضت، مجتهد وارسته، عالم عامل، آیت الله حاج سید مصطفی خمینی (ره) ناشی از توطئه ناجوانمردانه دژخیمان دست نشانده آمریکای جنایتکار است.
بیانیه ادامه یافته است: شخصیتی عظیم الشان که از آغازین ایام مبارزه روحانیت به زعامت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت و حساسیت شیطانی رژیم را برانگیخته و علیرغم زندان و تبعید به ترکیه و عراق تا آخرین لحظه عمر شریف هرگز از سازماندهی و پشتیبانی نیروی انقلابی فروگذار نبود.
بیانیه حاکیست: مهم تر از همه به عنوان سرباز فداکار، بازوی توانا و یار صمیمی احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) را همراهی و آنچنان صادقانه در خدمت والد مکرم بود که نور بصر و مهجه قلب امام بزرگوار محسوب می شد و با انتشار خبر شهادت در تبعیدش که به معنای واقعی کلمه از الطاف خفیه الهی بود و افشاگری های در مجالس ترحیم و بزرگداشت شهید، عاملی موثر و شتاب دهنده برای فراگیر شدن نهضت و رسیدن به پیروزی نهایی شد.
در این بیانیه آمده است: اینک در راستای تمهید برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت مناسبت های شاخص تاثیرگذار در این طریق الهی، یاد و خاطره فراموش نشدنی آن عالم فرزانه در چهلمین سال از فراق غمبارش را گرامی داشته و به آگاهی می رساند؛ به همین مناسبت بعد از فریضه مغرب و عشاء روز دوشنبه اول آبان ماه سال 1396 مجلس بزرگداشتی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.
بیانیه ادامه یافته است: به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی»: «تجلیل از مقام و منزلت حاج آقا مصطفی خمینی (ره) در واقع احترام به حضرت امام خمینی (ره) و تجلیل از ارزش های اسلامی و انقلابی محسوب می شود.»
* مروری کوتاه بر زندگی شهید سیدمصطفی خمینی
سید مصطفی خمینی، اولین فرزند امام خمینی در 21 آذر 1309 دیده به جهان گشود. او از همان سنین کودکی تحت تأثیر محیط زندگی خانوادگی خود که به طور کامل مذهبی و علمی بود، رشد کرد و تحصیل را از مکتب خانه‏های محلی شروع کرد و پس از فراگیری آموزش های دورۀ ابتدایی در مدارس دولتی، به حوزه علمیه قم وارد شد و به فراگیری علوم و تحصیلات حوزوی پرداخت.
او پس از گذراندن دوره‏های مقدماتی، سطح و خارج در 27 سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد و در کنار تحصیل و تدریس، تألیف را نیز شروع کرد که تا پایان حیاتش هیچ گاه متوقف نگردید و آثار متعددی را به یادگار گذاشت.
سید مصطفی با تأثیرپذیری از محیط حوزۀ علمیه قم و شخصیت و دیدگاه های امام‌خمینی(ره) به فعالیت های سیاسی نیز روی آورد و با شروع نهضت امام خمینی(ره) به ‌طور جدی وارد آن شد و در مقاطع مختلف نهضت در ایران، تبعید در ترکیه و ادامه ‌تبعید در عراق تا اول آبان 1356 که به صورت مشکوکی درگذشت؛ به فعالیتهای ‌سیاسی خود ادامه داد و به عنوان یکی از ارکان نهضت اسلامی، فعالیت های دامنه ‏داری را انجام داد.
7405/ 6133/ تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما