شناسهٔ خبر: 22067828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهاسازی پرنده بحری و کرکس مداوا شده در طبیعت غرب گیلان

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک پرنده بحری مصدوم پس از مداوا در اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان، به دامان طبیعت بازگردانده شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضا روشنی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده از ناحیه پا و بال مصدوم و توسط یک دوستدار محیط زیست در محدوده شهر آستارا، کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود.
وی با اشاره به اینکه این پرنده به مدت بیش از 10 روز در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل تحت مداوا قرار گرفت، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، مردم در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی و اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی، فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن مورد درمان قرار می گیرند.
بحری پرنده ای شکاری از خانواده شاهین با جثه متوسط و شبیه شاهین معمولی است و دم بلندتری دارد و در غرب آسیا و شمال آفریقا زندگی می کند؛ در ایران نیز یافت می شود و مناطق نیمه بیابانی، صخره ها و تپه های باز و خشک زیستگاه بحری است.
شهرستان آستارا با گونه های قابل توجه پرندگان در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
همچنین گزارش دیگری حاکی از مداوا و رهاسازی یک کرکس در طبیعت تالش است .
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست تالش به ایرنا، عارف شادکام گفت: چند روز قبل یکی از دوستداران محیط زیست یک بهله کرکس مصدوم را به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داد.
وی افزود: ماموران یگان حفاظت پس از تیمار و نگهداری این گونه حمایت شده، آن را در منطقه حفاظت شده لیسار تالش رها کردند.
وی تصریح کرد: کرکس لاشخوری بزرگ، پرجثه و خاکی رنگ است و سرش موهای سفید ریز و منقاری مایل به زرد دارد و از پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع ایران است.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و منطقه حفاظت شده لیسار این شهرستان با وسعتی بالغ بر 32هزار هکتار متشکل از ساحل، تالاب، اراضی جلگه ای و کوهستانی زیستگاه انواع قرقاول، عقاب تالابی و پستاندارانی مانند گربه جنگلی و گراز است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*

نظر شما