شناسهٔ خبر: 22067181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان:

۸۰۰ خانوار کوی رمضان اهواز در خطر هستند

اهواز - استاندار خوزستان با اشاره به حادثه ریزش کوه در کوی رمضان اهواز و فوت دو نفر گفت: ۸۰۰ خانوار در کوی رمضان اهواز در خطر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست ستاد بحران خوزستان با موضوع ریزش کوه در کوی رمضان اهواز اظهار کرد: یک بُعد مسئله عاطفی است که همه از این بحث رخ داده ناراحت هستند و یک بُعد دیگر هم این است که افرادی بدون چارچوب و رعایت اصول شهرسازی در این مناطق خارج از ضوابط سکنی گزیده اند.

شریعتی با اشاره به اینکه این مسئله ای است که مبتلابه اهواز و استان است، ادامه داد: ۸۴ خانوار در اولویت اول هستند و بالغ بر ۸۰۰ خانوار نیز به صورت جمعی این مشکل را دارند. برای استقرار مردم این مناطق در شهر رامین و یا شیرین شهر، خارج از اینکه مردم آورده ای ندارند باید یک راهکار ارائه داد و البته مردم منطقه باید محدودیت های ما را نیز درک کنند.

وی افزود: ادامه این روند به صلاح نیست و مناطق در خطر هستند؛ کودکان فوت شده و یا آنهایی که در این منطقه زندگی می کنند، فرزندان این شهر و استان محسوب می شوند و متأسفانه بیشتر از افراد بزرگسال در معرض خطر هستند.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که مسئله به خیر تمام شود و مردم خطری نبینند، گفت: باید تصمیمی سریع و عاجل گرفته شود تا خطرات بیشتری مردم را تهدید نکند. بازدیدهایی از منطقه داشتم و سایر مسئولان ملی را نیز برای بازدید به این مناطق بردم؛ به نوعی نداشتن تمهیدات لازم باعث طولانی شدن پروسه جابه جایی منازل شده بود ولی اکنون دیگر وقت اقدام عاجل است.

شریعتی با اعلام اینکه بحث درمان این مصدومان پیگیری و کاملا به صورت رایگان انجام شود، ادامه داد: شرکت آبفا هم نباید اینقدر نوار حفاری های خود را در منطقه باقی بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت هفت صبح امروز، کوه در منطقه کوی رمضان اهواز ریزش کرد و دو خانه در حوالی کوه، روی ساکنانشان آوار شدند. در این حادثه یک پسر سه ساله و یک دختر هشت ساله به علت گیر افتادن در زیر آوار فوت کردند. همچنین چهار نفر شامل دختر پنج ساله، پسر ۹ ساله، زن ۲۵ ساله و مرد ۳۰ ساله مصدوم شده اند و به بیمارستان منتقل شدند.

نظر شما