شناسهٔ خبر: 22067171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله طبرسی:

ورزشکاران مروج ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند

آیت الله طبرسی با تأکید براین که یک ورزشکار باید بتواند در اوج قدرت بر هوای نفس خود غلبه پیدا کند، گفت: ورزشکاران ما باید انتقال دهنده ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جامعه ورزشی استان با مهم ارزیابی کردن مسأله ورزش در دین مبین اسلام، گفت: اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش زیادی قائل است و به همین خاطر احادیث زیادی از ائمه و بزرگان دین در این خصوص وارد شده است.

وی با بیان این که خداوند متعال در آیات قرآن نیرومندی و قوای جسمی را در کنار جایگاه علم آورده  است، افزود: این نشان می دهد که از نظر قرآن نوعی ارتباط بین کمال جسمی و آمادگی جهت کسب دانش، بینش و حکومت وجود دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از منظر عقل و دين، ورزش براى تقويت و سلامتى جسم ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: ملتى كه بدنى سالم، بانشاط و نيرومند ندارد از عقل و تفكر شايسته كمتر بهره مند است. 

آیت الله طبرسی ادامه داد: اسلام به مسأله سلامت و قدرت جسم و جان اهميت خاصى مى دهد تا آن جا كه بر اين باور است كه رهبران اسلام بايد در سلامت جسم، اعتدال خلقت و قدرت علم و معنويت سرآمد ديگران باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در اسلام هدف از ورزش، جمع مال و ثروت و كسب وجهه و شهرت نيست؛ بلكه وسيله اى براى سالم زيستن، قوي بودن، بهتر عبادت كردن و خدمت بهينه به خلق است، تصریح کرد: امروز نیز ورزشکاران ما باید همان مسیری را در ورزش دنبال کنند که اسلام به آن اشاره کرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر ورزش با اخلاق همراه نباشد، نتيجه مطلوبى را در پی نخواهد داشت، گفت: اوج توان جسمی و قدرت ورزشکار باید به جایی برسد که عمل به ارزش‌های انسانی را برای خود تکلیف و سرمشق بداند و سرلوحه زندگی خود قرار دهد، که به گونه‌ای از انتظارات قرآن و اسلام می‌پردازیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که یک ورزشکار باید بتواند در اوج قدرت بر هوای نفس خود غلبه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما باید انتقال دهنده ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند.

امام جمعه ساری با بیان این که ورزشکاران و پهلوانان واقعی باید توجه به ارزش های والای انسانی و اخلاقی را بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: پهلوان و قهرمان واقعی کسی نیست که پیروز میدان مبارزه باشد بلکه کسی است که بر نفس خود پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای زدودن هویت دینی و اعتقادی نسل جوان، ورزش را بهترین راه برای خنثی کردن بسیاری از هجمه های دشمنان علیه نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور یکی از راه های مهمی که می تواند نسل جوان را در برابر این هجمه ها واکسینه کند توسعه ورزش در میان جوانان است.

وی با بیان این که ورزش، روحيه شجاعت، از خود گذشتگي، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقويت کرده، اراده وي را قوي مي سازد، تصریح کرد: دین مبین اسلام هر عملی که انسان را در راه رسیدن به کمال یاری کند ارزشمند می داند و ورزش یکی از اعمال مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

آیت الله طبرسی بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و افزود: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ورزشکارانی که در عرصه های بین المللی حضور پیدا می کنند نمایندگان یک ملت هستند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران کشورمان باید انتقال دهنده هویت و فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان باشند.

وی با تأکید براین که یک ورزشکار واقعی باید در کنار پرورش جسمی به تقویت و پرورش فکر و روح خود نیز بپردازد، تصریح کرد: زمانی یک ورزشکار موفق است که جسم و روح او همزمان با هم از یک رشد قابل توجهی برخوردار باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورزش موجب سرزندگی نسل جوان خواهد شد، تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای بانشاط و پویا داشته باشیم باید ورزش در همه سطوح کشورمان نهادینه شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجم وسیعی از توطئه های مختلف دشمنان رو به رو است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین تلاش های بدخواهان انقلاب از بین بردن دین و ارزش های اسلامی در این جامعه است تا بتوانند انقلاب را از درون دچار یک بحران کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هجمه های دشمن هر روز با توطئه ای جدید علیه انقلاب و جامعه دنبال می شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخشی از جامعه به دلیل عدم شناخت کافی در دام دشمن گرفتار می شوند و این وظیفه مسؤولان است تا جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به توطئه دشمن آگاه کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که هدف دشمن تهی کردن جامعه اسلامی از هویت دینی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده این هویت اصیل در جامعه ما کمرنگ شود دشمن سلطه و نفوذ خود را بر کشورمان بیشتر خواهد کرد./۹۵۰/پ202/ب1

نظر شما