شناسهٔ خبر: 22067118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسای دانشگاه های برتر کشور با وزیر پیشنهادی علوم دیدار کردند

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شریف از دیدار روسای 13 دانشگاه برتر کشور با منصور غلامی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود فتوحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: روسای دانشگاه های کشور صبح امروز(یکشنبه) جلسه ای با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم داشتند که مباحث و گفت وگوهای مفیدی انجام شد.
وی گفت: مباحث مختلفی در این دیدار که به نوعی همفکری روسای دانشگاه ها بود، مطرح شد که از جمله آنها بحث حرکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصدی گری صرف به سمت سیاستگذاری بود.
رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: منصور غلامی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معتقد به عقل و خرد جمعی است و بر همین اساس نیز سعی در ایجاد ارتباط با مدیران و خبرگان آموزش عالی کشور دارد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مطرح شد که باید دانشگاه ها در امر اثربخشی اجتماعی بیش از گذشته اهتمام ویژه ای داشته باشند.
فتوحی گفت: تشکیل این جلسه برای همفکری با سایر روسای دانشگاه های برتر کشور را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم بتواند سیاست های خود را عملیاتی سازد.
وی تصریح کرد: روسای دانشگاه ها نیز در این جلسه مشکلات خود در مسایل مختلف که هم اکنون با آنها دست و پنجه نرم کرده می کنند، در میان گذاشتند که از جمله آنها بحث استقلال دانشگاه ها و افزایش اختیارات مراکز آموزش عالی بود.
رئیس جمهوری روز گذشته(شنبه) در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اخذ رای اعتماد مجلس معرفی کرد.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
فراهنگ ** 9187 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

نظر شما