شناسهٔ خبر: 22066991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

منطقه منبع آب اهواز یکی از مناطق حادثه خیز بالقوه است

اهواز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: منطقه منبع آب یکی از مناطق حادثه خیز بالقوه است که بارها بالفعل شده و در گذشته باید فکر عاجلی برای آن می کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده ظهر امروز در ستاد بحران خوزستان در خصوص واقع ریزش کوه در کوی رمضان اهواز اظهار کرد:  متأسفانه صبح امروز حادثه دلخراشی رخ داد که دل هر انسانی را به درد آورد، نیم ساعت قبل به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مصدومان عیادت کردیم؛ الحمدلله خطر رفع شده و در حال درمان هستند. یک نفر در مسیر جان خود را از دست داد و یک نفر هم فوت شده از زیر آوار بیرون آمد. این حادثه در مجموع  چهار مصدوم و دو فوتی داشت.

وی افزود: منطقه منبع آب یکی از مناطق حادثه خیز بالقوه است که بارها بالفعل شده و در گذشته باید فکر عاجلی برای آن می کردند. اینکه مردم بدون مجوز پای کوه را گودبرداری کرده و خانه ساختند یک طرف موضوع و مسئولیت انسانی ما نیز طرف دیگر قرار دارد.

حاجی زاده بیان کرد: امروز برای جابه جایی سریع این خانوارها تصمیم گیری جدی شود و حتی اگر در شهر اهواز مکانی نباشد باید با یک فکر عاجل آنها را به شهر جدید رامین و شیرین شهر منتقل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: نباید فقط جلسات را تشکیل داده و مصوباتی را در آن داشته باشیم؛ باید هرچه سریعتر نسبت به اجرایی شدن مصوبات اقدام کنیم چون اگر کار عملیاتی جابجایی برای آنها انجام نشود حوادثی مثل امروز رخ می دهد. از حضور به موقع آتش نشانی، هلال احمر و فوریت های پزشکی تقدیر و تشکر می کنم.

حاجی زاده گفت: در حوزه تجهیزات امداد و نجات کمبود داریم و مقرر شده تا از محل اعتبارات ارزش افزوده استانداری اعتباری به این حوزه اختصاص دهیم. باید تجهیزات بیشتری برای امداد و نجات به ویژه برای آواربرداری خریداری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت هفت صبح امروز، کوه در منطقه کوی رمضان اهواز ریزش کرد و دو خانه در حوالی کوه، روی ساکنانشان آوار شدند. در این حادثه یک پسر سه ساله و یک دختر هشت ساله به علت گیر افتادن در زیر آوار فوت کردند. همچنین چهار نفر شامل دختر پنج ساله، پسر ۹ ساله، زن ۲۵ ساله و مرد ۳۰ ساله مصدوم شده اند و به بیمارستان منتقل شدند.

نظر شما