شناسهٔ خبر: 22066440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۲۹۰ هیئت مذهبی در دامغان فعالیت دارند

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی دامغان با یادآوری اینکه در این شهرستان ۲۹۰ هیئت مذهبی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰ هیئت دارای مجوز در سامانه کشوری طوبی ویژه شناسه ملی تبلیغ هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام حسین صبوری، رئیس تبلیغات اسلامی دامغان امروز 30 مهر با بیان اینکه ۱۴نفر نامزد حضور در هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی دامغان شدند، گفت: سه زن و ۱۱مرد برای برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی این شهرستان تا کنون ثبت نام کرده‌اند که اسامی نفرات تائید صلاحیت شده متعاقباً اعلام خواهد شد.
وی افزود: این انتخابات جمعه هفته جاری روز پنجم آبانماه جاری با حضور و نظارت ناظران و بازرسان و عوامل هیئت اجرایی در محل اداره تبلیغات اسلامی دامغان برگزار می‌شود.
رئیس تبلیغات اسلامی دامغان با یادآوری اینکه در این شهرستان ۲۹۰ هیئت مذهبی وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰ هیئت دارای مجوز در سامانه کشوری طوبی ویژه شناسه ملی تبلیغ هستند، افزود: مابقی هنوز برای ثبت نام در این سامانه اقدام نکرده‌اند لذا در این دوره از انتخابات و برابر دستور العمل های ارسالی فقط هیئت‌های مذهبی دارای مجوز و ثبت نام شده در طرح سامانه طوبی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
صبوری با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی در هر شهرستان با برگزاری انتخابات برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شوند، افزود: در بحث ثبت نام نامزدها در پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی دامغان نسبت به دوره قبل هیچ افزایش کاندیدا را نداشتیم.
وی یادآورشد: با برگزاری انتخابات و رای گیری، هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و سه نفر دیگر نیز به عنوان علی البدل برای پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی دامغان برگزیده خواهند شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان درباره وظایف شورای هیئات مذهبی، گفت: ساماندهی مسئولان هیئات مذهبی و بستر سازی برای نقش آفرینی هیئات مذهبی برای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد استحکام و تحکیم بنیان وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت های هیئات مذهبی، استفاده از توان بالقوه و تجارب تمامی نیروهای هیئات مذهبی در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی و دینی در زمره وظایف این شورا است.
صبوری افزود: این شورا همچنین تغذیه فکری جامعه هدف و ارائه طرح های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، آسیب شناسی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی و ارائه راهبردهای علمی برای زدودن آسیب ها توسط نیروهای مردمی هیئات مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم سازی های فرهنگی و اجرای فعالیت های فرهنگی و دینی و همچنین جلب مشارکت و هدایت همکاری های مردمی از طریق صدور مجوز را دنبال می کند.
به گفته وی؛ شورای هیئات مذهبی نهادی است مردمی، متشکل از مسئولان هیئات مذهبی که بر اساس فرآیندی خاص تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دین به فعالیت‌های فرهنگی، غیر انتفاعی، غیر حزبی و مطابق با اهداف و ماموریت های مندرج در اساسنامه شورای هیئات مذهبی می‌پردازند.
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها:

نظر شما