شناسهٔ خبر: 22064248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار سخنگوی سابق ارتش اسرائیل به نتانیاهو درباره پیروزی‌های بشار اسد

71496

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مسؤولان این رژیم پس از پیروزی‌های رئیس‌جمهور سوریه بر تروریست‌ها هنوز متوجه نشده‌اند، اصول درگیری در منطقه تغییر کرده، تاکید کرد، نتانیاهو باید نسبت به اقدامات اسد پس از پیروزی بر تروریست‌ها هوشیار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، هنوز حمله ارتش اسرائیل به یک پایگاه نظامی در سوریه در هفته‌ای که گذشت و پاسخ سوریه به این حمله افکار عمومی در اراضی اشغالی، تصمیم‌گیرندگان،‌ کارشناسان و متخصصان اسرائیلی را به شکل کامل به خود مشغول کرده است، آنها هنوز تا این لحظه باور نکرده‌اند که در پی پیروزی‌های مهم ارتش سوریه و هم‌پیمانانش علیه گروه تروریستی و وحشی داعش و دیگر شاخه‌های وابسته اصول درگیری در منطقه تغییر کرده است به ویژه که اسرائیل رسما اعتراف کرده از این تروریست‌ها حمایت مالی و لجستیک می‌کند و زخمی‌های آنها را در بیمارستان‌های اراضی اشغالی تحت مداوا قرار می‌دهد.

برخلاف ادعاهایی که به صورت رسمی از سوی مسؤولان اسرائیلی درخصوص وجود هماهنگی کامل با روس‌ها در مورد حملات جنگنده‌های اسرائیلی مطرح است، شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که در حمله‌ای که قبل از آخرین حمله جنگنده‌های اسرائیلی انجام شد، روسیه به شدت از اقدام اسرائیل خشمگین شد و سرکنسول اسرائیل در سفارت تل‌آویو در مسکو و وابسته نظامی در سفارت وزارت خارجه آن احضار و توبیخ شدند.

طبق گزارش تلویزیون اسرائیل به نقل از برخی منابع سیاسی عالی‌رتبه در تل‌آویو، مسکو نسبت به سلامت افسران و سربازانش که در خاک سوریه حضور دارند، ابراز نگرانی کرد.

آوی بنیاهو، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مقاله‌ای که در روزنامه عبری زبان معاریو چاپ شد به حوادث اخیر در شمال سوریه اشاره کرد و مدعی شد، حمله جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل به سامانه موشک‌های زمین به هوای سوریه در پاسخ به شلیک موشک‌هایی به یک جنگنده اسرائیلی، در نوع خود استثناء بوده و با هدف بیان نیاز اسرائیل به آزادی پرواز و ارسال این پیام آشکار به وزیر دفاع روسیه بود که حریم آزادی در سوریه وجود نخواهد داشت.

بنیاهو افزود: به این ترتیب اسرائیل باید منافع امنیتی خود را حفظ کند اما این اقدام را به شکلی عاقلانه، محتاطانه، به شکلی ویژه و با حفظ تعادل انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد،‌ نباید سوریه به میدان بازی نیروی هوایی و ارتش اسرائیل تبدیل شود چراکه ممکن است این امر هزینه سنگینی بر اسرائیل تحمیل کند.

سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد، اسرائیل که به واسطه ارتش خود در اراضی سوریه آزادانه عمل می‌کند پنج منافع آشکار دارد که عبارتند از ممانعت از تمرکز نظامی ایران در سوریه، ممانعت از انتقال سلاح‌های استراتژیک از سوریه به حزب الله لبنان، ممانعت از گسترش جنگ داخلی در ارتفاعات جولان، حفظ آزادی پروازهای شناسایی در جمع آوری اطلاعات و ممانعت از اشتباهات و برخورد با ارتش سوریه در سوریه.

بنیاهو در ادامه مدعی شد، اسرائیل در طول سال‌ها قدرت پاسخ‌گویی قوی خود به سوریه را حفظ کرده و این قدرت همچنان برقرار است، همچنین اسرائیل با استفاده از این مساله که در حال حاضر سوریه انگیزه‌ای برای کشاندن جنگ به منطقه دیگری ندارد، در حال تقویت خود جهت هدف قرار دادن پتانسیل‌های جنگی ارتش سوریه و نابودی این کشور است.

او در ادامه گفت: اما روزی که می‌تواند نزدیک باشد، زمانی است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به پیروزی‌هایش بر تروریست‌ها پایان دهد، پیش‌بینی می‌شود که او برای بستن حساب‌ها با اسرائیل اقدام می‌کند. این امر ممکن است در سراسر مرزها از طریق لبنان یا اردن و یا از طریق دریا انجام شود. ممکن است سوریه این کار را به تنهایی انجام داده و یا با کمک ایرانی‌ها و حزب الله آن را محقق سازد اما این امر بسیار قریب الوقوع است. مهم آن است که انگیزه سوریه پس از نابودی تروریست‌ها بسیار بالا خواهد بود.

بنیاهو در پایان به صورت خلاصه بیان کرد، اسرائیل باید برای انجام آنچه لازم است و خودداری از اقداماتی که نباید انجام دهد آماده باشد و در کل ما باید مسؤولان سیاسی خود را توجیه کنیم که مجبور به صدور بیانیه‌ای برای مردم پس هر مرحله‌ای نیستند ما بدون بیانیه‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یا دیگران قدرتمند هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما