شناسهٔ خبر: 22059725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران خاص

۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران خاص تخصیص یافت .

صاحب‌خبر -

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس بنیاد امور بیماری های خاص کشور اعلام کرد: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران خاص تخصیص یافت .

فاطمه هاشمی بعدازظهر شنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز ام اس غرب مازندران گفت: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این اعتبار در بخش بیماری ام .اس هزینه شده است.

رئیس بنیاد امور بیماری های خاص افزود :‌ می توان این بیماری را کنترل کرد ولی باید از این نوع بیماران حمایت جدی بشود
، هرچند دولت حمایت های خوبی از این دسته از بیماران در حوزه دارو و درمان داشته است ولی با توجه به نوع بیماری و وضعیت بد معیشتی این حمایت ها کافی نیست.
هاشمی خاطرنشان کرد :‌ هم اکنون برخی از داروهای بیماران ام اس از آنجایی که خارجی است به آسانی در اختیار انان قرار نمی گیرد .

به گفته وی ،آمارهای منابع رسمی نشان می دهد که تاکنون بیش از 60 هزار بیمار ام اس با میانگین سنی 20 سال تا 40 سال در کشور شناسایی شده اند که بیشتر انان بانوان هستند،شمار بیماران ام اس بنا به گفته برخی از مسئولان در غرب مازندران درسال 87 دست کم 90 نفر بوده که هم اکنون این رقم  در شهرستان های تنکابن ، نور ، نوشهر و چالوس  به دستکم 400 بیما ررسیده است .
مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس، یک بیماری فلج‌کننده‌ی مغز و نخاع (دستگاه عصبی مرکزی)  است که بر اثر ان، سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظ (میلین) بافت عصبی حمله کرده و موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌شود. درنهایت، این بیماری منجر به تخریب و یا آسیب دائمی به اعصاب می‌شود.تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران خاص

نظر شما